۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85095033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اضافه بار وسایل نقلیه سنگین از علل اصلی تخریب راه‌های زنجان است

زنجان - ایرنا - رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه در استان، اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است که با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد.

اعظم محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل بار به منظور پیشگیری از خسارت، ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات در استان انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا کنترل باسکول‌های جاده‌ای طی فواصل زمانی مختلف انجام می‌شود تا در صورت وجود مشکل برای رفع این مهم اقدام شود.

به گفته این مسوول، با نصب این دستگاه‌ها در محل پلیس راه، کنترل ناوگان باری توسط ماموران پلیس راه انجام می‌ شود تا از آسیب و تخریب رویه راه جلوگیری و همچنین با اعمال قانون، حفاظت از راه‌ها و رعایت وزن بار توسط رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی افزایش یابد.

محمدی افزود: نصب این باسکول‌ها توسط پیمانکار بخش خصوصی در محور زنجان - خرمدره(مسیر رفت و برگشت)، زنجان- بیجار (مسیر رفت و برگشت)، زنجان-میانه، قیدار-ابهر، آزادراه زنجان-قزوین، زنجان- تبریز، دندی-زنجان و ابهر -تاکستان نصب شده است و بدون هیچ ایراد و خطایی اضافه تناژ ثبت می‌شود.

وی یادآور شد: طی سال گذشته با اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل بار، هزار و ۷۰۶ مورد وسیله نقلیه دارای اضافه تناژ احصا شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان خاطرنشان کرد: این طرح به شکل گشت‌های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس‌راه از طریق کنترل‌های میدانی در مبادی بارگیری، مقابل پلیس‌راه‌ها و در سطح محورهای پرخطر و دارای معادن انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha