۹۶ درصد کارگران همدان علیه کرونا واکسینه شدند

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۹۶ درصد فعالان در واحدهای تولیدی و کارگران تاکنون دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش روز جمعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، فاطمه ترکمان اسدی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای اظهار داشت: همچنین ۹۲ درصد کارگران دُز دوم و ۵۴ درصد دُز یادآور را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: کاهش استقبال این قشر برای دریافت دز های یادآور، زنگ خطر کم‌توجهی جامعه کارگری به ایمنی خود در برابر این بیماری به شمار می‌رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اپیدمی کووید۱۹ همه مشاغل و سلامت زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داد و به همه نشان داد که همه مشاغل در هر سطحی می‌توانند آسیب‌پذیر باشند.

ترکمان اسدی اضافه کرد: در اپیدمی کرونا سپاه استان، صنایع و مدیریت شهری در تبلیغات و همراه کردن اقشار مختلف، مشاغل و اصناف، برای ایمن کردن جامعه مشارکت ارزنده‌ای داشتند.

وی با اشاره به اینکه آمار پوشش معاینات شغلی دانشگاه در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد است بیان کرد: ۱۷۶ ایستگاه بهگر، ۱۱۱ خانه بهداشت کارگری و یک مرکز بهداشت کارگری در سال گذشته فعال بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای مدیریت بهداشت حرفه‌ای قوی حوزه‌های نظارتی، کارگاه ها و بنگاه‌های اقتصادی و حتی نخبگان باید مشارکت داشته باشند.

ترکمان اسدی گفت: شعار امسال "محیط کار ایمن و بهداشتی، حق اساسی و بنیادی نیروی کار" بر ضرورت ایمنی در محیط کار متمرکز است با این وجود باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

وی از کسب رتبه برتر کشوری از سوی خانه بهداشت کارگری در معاونت بهداشتی دانشگاه همدان خبر داد و افزود: این موفقیت گوشه‌ای از اقدام های مؤثر همکاران مرکز بهداشت استان و معاونت بهداشتی دانشگاه در راستای تأمین سلامت و ایمنی حرفه‌ای مشاغل بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی بهورز کار اشاره کرد و افزود: ۷۰ جلسه پارسال برای بررسی پرونده‌های مرتبط با کار برگزار شد و صلاحیت واحدهای بهداشتی صنایع و کارگاه‌ها که مهم‌ترین چالش و دغدغه ایمنی محیط کار است مورد بررسی قرار گرفت.

ترکمان اسدی افزود: بازنگری در قوانین برای ایجاد بازدارندگی و ایمنی شغلی مهمترین دغدغه‌ این مجموعه در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha