روند ابتلا به کرونا در همدان کاهشی شد

همدان- ایرنا- مدیرگروه بیماریهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: روند ابتلا به کرونا در این استان نسبت به تعطیلات نوروزی تا حدودی کاهش یافته اما به دلیل شرایط شکنندگی این ویروس و روند صعودی آن در کشور رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک به ویژه برای گروه های پرخطر ضروری است.

در جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی استان همدان، شهرستان نهاوند آبی، رزن و اسدآباد قرمز و هفت شهرستان‌ مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

دکتر یعقوب اندامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیک کرونا در این استان از ۱۰ روز مانده به نوروز ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲ هفته بعد از عید نیز ادامه داشت.

وی اضافه کرد: در مدت زمان یاد شده روزانه یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دادند اما از نیمه فروردین امسال این آمار روند نزولی داشته و به هر دو روز یک فوتی کاهش یافته است.

مدیرگروه بیماریهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آمار بیماران سرپایی و بستری نیز کاهشی بوده گفت: میزان مراجعه به اورژانس، مراکز شبانه روزی و مراکز ۱۶ ساعته از نیمه فرودین ۴۰ درصد کاهش یافته و از روزانه سه هزار نفر به کمتر از ۲ هزار نفر در روز رسیده است.

اندامی ادامه داد: آمار بستری روزانه در مراکز درمانی استان همدان نیز از ۴۰ نفر به ۱۰ تا ۱۵ نفر و موارد سرپایی مثبت از ۱۴ نفر به پنج نفر در روز کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با وجود روند کاهش ابتلا به کرونا اما این موارد دلیلی بر رعایت نکردن پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم نمی شود بنابراین باید به ویژه هنگام مراجعه به محل های پر تردد، سربسته و فاقد تهویه مناسب از ماسک برای محافظت از خود در برابر کرونا استفاده شود.

مدیرگروه بیماریهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: افرادی که ۶ ماه از گذشت تزریق واکسن آنها گذشته است با مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشت نسبت به دریافت واکسن یادآور اقدام کنند.

اندامی تاکید کرد: ۹۰ درصد افرادی که علائم سرماخوردگی نظیر عطسه، آبریزش بینی دارند به کرونا مبتلا شدند چرا که ویروس جدید دارای میزان واگیری بالا با میزان مرگ و میر کمتر از سویه های قبلی است.

وی با عنوان اینکه افرادی دارای بیماری زمینه ای بیش از دیگران در معرض ابتلا و مرگ قرار دارند اضافه کرد: هم اینک در قله و پیک هشتم کرونا قرار داریم که امید می رود طی روزهای آینده تا حد قابل توجهی این بیماری فروکش کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha