۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85095323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته اول مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس پایان یافت

گنبدکاووس - ایرنا - روز دوم و پایانی هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس با رقابت ۷۹ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در هشت دور ( هر دور به مسافت هزار متر) عصر جمعه با حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار و با معرفی اسب های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات ۱۲ راس اسب‌ بیش از سه سال از نژادهای ترکمن مبتدی و نبرده با هم به رقابت پرداختند که اسب "کارن کلاته"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "تاج الهامی" و "دلناز صدر" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه‌ سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج و با حضور ۹ راس اسب برگزار شد، اسب "آرتمن بابا" اول شد و اسب‌های "دل تیا" و "سودیف" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته نخست مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود که با شرکت ۱۰ راس اسب برگزار شد و در پایان اسب "بنز" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا مقام اول و اسب‌های "یاگال" و "بانو بشارت" به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۲ بود و با شرکت هفت راس اسب برگزار شد، اسب "تاواریش" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "فرناندو" و "سامر سانگ" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۲ راس اسب برگزار شد و در پایان اسب "دسیسه" اول و اسب‌های "استارچیف" و "جورجیا" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس سه بود و با شرکت ۱۲ راس اسب برگزار شد، اسب "هواسو بندر" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "کارا بیگ" و "کاسپین هج" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت دور هفتم میان ۱۰ راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج بود که در پایان اسب "کامرون" اول و اسب‌های "بست گنبد" و "لیدی سانگ" به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین رقابت در دور هشتم و آخر روز دوم و پایانی هفته نخست مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس میان هفت راس اسب سه ساله نژاد تروبرد ۲ تا ۶ امتیاز برگزار شد و در پایان اسب "هچ بیوتی" اول و اسب‌های "سوین" و "جوکوویچ" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته نخست این مسابقات در پایان مبلغ هشت میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش با شیوع ویروس کووید ۱۹ از حضور تماشاگران در برخی هفته‌ها به سبب وضعیت قرمز کرونایی جلوگیری می‌شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به‌ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha