۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85101658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس آغاز شد

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸
کد خبر: 85101658
هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس آغاز شد

گنبدکاووس- ایرنا- روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس با رقابت ۶۷ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در هفت کورس شامل پنج دور هزار متری و ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری عصر امروز پنجشنبه باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست هفته دوم این مسابقات، ۱۲ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس هفت به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "جانا وحدانی" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "سارگل" و "یلناز حقانی" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس هفت بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "مدونا" اول شد و اسب‌های "نیو سامر" و "وان لاو" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته دوم مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس چهار بود که با شرکت ۱۱ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "حاجی بهرام" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "ژرمن" و "آلپار" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "تیبل فوکوس" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "ریو ریوا" و "جم بابا" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس چهار بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "بلا چاو" اول شد و اسب‌های "بل فوکوس" و "تویوتا" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "داز عارف" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "ییلدیز" و "آذگل" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور هفتم و پایانی روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "صفا خان" اول شد و اسب‌های "لوسی" و "جاناتان" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته دوم این مسابقات در پایان ۶ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم و پایانی هفته دوم مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس عصر فردا جمعه ۱۵ اردیبهشت در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

۱۵۶ اسب در هفته دوم کورس بهاره گنبدکاووس با هم مسابقه می‌دهند

هفته اول مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس پایان یافت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha