چهار هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی  لرستان تخصیص یافت

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: چهار هزار میلیارد تومان پس از سفر رییس جمهور برای طرح های عمرانی اولویت‌دار این استان تخصیص یافته است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، احمدرضا دالوند در جلسه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر الیگودرز با بیان اینکه لرستان در بحث مصوبات سفر از استان‌های برتر کشور محسوب می شود، اظهار کرد: قبل از سفر رییس جمهور، اعتباراتی که در تمامی سرفصل‌ها به لرستان تخصیص داده شده بود ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که بعد از این سفر تاکنون تنها در حوزه عمرانی حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار وارد استان شده و برای پروژه‌های اولویت‌دار تخصیص یافته است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی بیمارستان‌های در حال ساخت خرم‌آباد، کوهدشت و دورود، فعالیت مجدد راه‌آهن و چهارخطه‌های استان نمونه‌ای از این پروژه‌ها هستند.

وی وضعیت راه‌های روستایی الیگودرز و برخی دیگر از مناطق استان را نامناسب عنوان و تصریح کرد: اگر از سال‌های گذشته با یک برنامه‌ زمان‌بندی مناسب سالانه چند کیلومتر از این راه‌ها احداث می‌شد مشکل زیادی در این حوزه وجود نداشت اما اکنون به دلیل کم بودن اعتبارات راه‌های روستایی، امکان احداث این مسیرها در یک بازه زمانی خاص وجود ندارد.

دالوند بیان کرد: به شهرداران تکلیف شده است که هرکدام باید طرح اشتغال‌زایی با درآمد پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد کنند تا خیلی از مشکلات مالی آنها حل شود.

وی افزود: در رابطه با نهضت ملی مسکن نیز ۱۸ هکتار به محدوده شهری افزوده شده است بنابراین هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و باید هرچه‌ سریع‌تر اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به طرح گردشگری سد حوضیان الیگودرز نیز گفت: در صورتی که شهرداری برای این موضوع طرح و منبع مالی و یا سرمایه‌گذار بخش خصوصی داشته باشد با آن موافقت می شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز با بیان اینکه الیگودرز از مناطق محروم و کم‌برخوردار در سطح کشور است به مصوبات جلسات قبل با دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستانی، استانی و ملی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خیلی از مصوبات در کوتاه‌مدت به سرانجام نمی‌رسد باید در میان مدت به نتیجه برسند و حوزه معاونت عمرانی باید برنامه زمانبندی تهیه کند.

مهدی جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: مصوبات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید به سازمان مربوطه در وزارت کشور ارسال شوند تا پس از بررسی، مساعدت لازم جهت کمک به موضوعات شهری و روستایی انجام شود.

وی به مصوبات ستاد بحران سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این مصوبات از طریق استان اصلاح و پیگیری تا در صورت نیاز اجرایی شوند.

وی اظهار کرد: روستاها و بعضی از شهرهای لرستان بویژه مناطقی که راه دسترسی ندارند نسبت به روستاهای کشور در شرایط بسیار سخت‌تری به‌سر می‌برند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha