آیت الله سلیمانی مبلغ ورزیده و علاقه مند به کار فرهنگی بود

قم- ایرنا- نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: مرحوم آیت الله عباسعلی سلیمانی از عناصر فعال، مبلغ ورزیده و بسیار علاقه مند به کار فرهنگی و تبلیغی بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی روز شنبه در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت الله سلیمانی در حرم حضرت معصومه(س) درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم سلیمانی در عین این که در استان سیستان و بلوچستان مسئولیت نمایندگی ولی فقیه را داشت، یکی از کارهای مهم مورد اهتمام خود را کار منبر و تبلیغ و حضور در مجالس فرهنگی می دانست.

وی بیان کرد: حسن خلق و سعه صدر ایشان برای خیلی افراد مورد توجه بود که با افراد مختلف با حسن اخلاق برخورد می کرد.

وی افزود: آیت الله سلیمانی با استقبال گرم با افراد روبرو می شد و در مقابل ناملایمات با صبوری، گذشت و سعه صدر کار می کرد.

ربانی گفت: فقدان ایشان مصیبت بزرگی است و امید است افرادی که این گونه شهادت می رسند ذخیره ای برای جامعه اسلامی، ملت و انقلاب ما باشند.

پیکر آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری امروز با حضور قشرهای مختلف مردم قم تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

آیت‌الله سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه مازندران متولد شد. وی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و از ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ امام جمعه کاشان بود.

این شهید والامقام روز ششم اردیبهشت‌ماه جاری در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و جان باخت و ضارب بلافاصله دستگیر و تحت بازجویی نیروهای امنیتی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha