۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85096702
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: تامین مسکن روستایی با توسعه اشتغال همراه شود

همدان-ایرنا- استاندار همدان با تاکید بر اینکه در بازسازی و نوسازی مسکن روستایی به اشتغال پایدار توجه شود گفت: در راستای رسیدن به توسعه پایدار روستاها باید تلاش کنیم که مسکن، هم محل اسکان و هم اشتغال‌زایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه شنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان همدان، توسعه روستاها را در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، یک اولویت برشمرد و اظهار داشت: هر واحد مسکونی در روستا باید در یک طبقه اسکان و در طبقه دیگر اشتغال‌زایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر تلاش برای عمران و آبادانی روستاها ادامه داد: هویت مولد بودن روستا باید حفظ شود و از این ظرفیت پشتیبانی می‌شود.

استاندار همدان افزود: خدمات بهداشتی و درمانی، جاده‌های مواصلاتی، خدمات حمل و نقل باید در تراز یک شهر در روستا با حفظ هویت مولد بودن آن ایجاد شود.

قاسمی‌فرزاد اظهار داشت: بانک‌ها موظف شده‌اند تا پایان خردادماه قرارداد افراد معرفی شده در طرح نوسازی، بازسازی و ساخت واحدهای مسکونی روستایی را منعقد کرده و مطابق با پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی به متقاضیان تسهیلات پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در تمامی عرصه‌های تولید، اقتصاد، گردشگری و فرهنگ تلاش مضاعف دارد.

استاندار همدان گفت: تعامل بین دولت و شوراهای اسلامی روستاها در راستای حفظ محیط‌زیست موجب جذب گردشگر در روستا می شود.

استاندار همدان: تامین مسکن روستایی با توسعه اشتغال همراه شود

در بازسازی روستایی ۹ میلیارد تومان هزینه شده است

فرماندار همدان نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه ۹ دهستان در بخش مرکزی قهاوند وجود دارد اظهار داشت: خدمات آسفالت و بهسازی در ۸۰ روستا با مبلغ ۴۴ میلیارد تومان در سال گذشته انجام شد.

مسلم مخفی ادامه داد: در خصوص تولیدات دام، طیور و شیلات ۳۰ پروژه با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان اجرا شد.

وی افزود: در حوزه مقاوم سازی روستایی سه پروژه بزرگ با اعتبار ۹ میلیارد تومان انجام شد و همچنین در حوزه راهداری روستایی ۶ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان صورت گرفت.

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در توجه ویژه به روستاها و ایجاد زیر ساخت ها پیشرو است گفت: روستا جزو پایه های اصلی رشد اقتصادی است و توجه به روستا در این دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مخفی با اشاره به اینکه حل مشکلات روستا در استان همدان در اولویت اقدامات مسئولان قرار دارد اظهار داشت: طرح "محور مسجد خدمت" یک هفته در مساجد روستایی یک هفته در مسجد شهری برگزار می شود.

فرماندار همدان تصریح کرد: شورایی موفق است که در کنار امور عمرانی وخدمات عمومی به مسایل فرهنگی هم توجه کند.

مخفی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به مساله وحدت تاکید دارند افزود: باید سیاه نمایی نکنیم و در انتقادها با دشمن هم صدا نشویم که پازل دشمن تکمیل شود.

وی، پیشرفت و توسعه فرهنگی روستاها را در گرو اجرای آموزه های قرآنی در حکمرانی برشمرد و از عملکرد قابل قبول همه اعضای شوراهای اسلامی روستایی شهرستان همدان قدردانی کرد.

فرماندار همدان گفت: نهم اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی روز شوراها نامگذاری شده زیرا شورا و مشورت یک آموزه دینی است که اهمیت استفاده از خرد جمعی در حکمرانی اسلامی را نشان می دهد.

شهرستان همدان ۱۱۶ روستا دارد و ۲۹۰ نفر عضو شوراها و منتخب مردم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha