۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85097268
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کتاب «مهمانی آقا معلم» در همدان منتشر شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85097268
کتاب «مهمانی آقا معلم» در همدان منتشر شد

همدان-ایرنا- مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از انتشار کتاب «مهمانی آقا معلم» زندگینامه شهید «تقی بهمنی» و در آستانه روز معلم در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد برخوردار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتاب «مهمانی آقا معلم» در وصف زندگینامه معلم شهید «تقی بهمنی» به قلم «لیلا گودرزیان‌فرد» و تصویرگری «فائزه دولت‌آبادی» به مناسبت سالگرد شهادتش و در آستانه روز معلم توسط انتشارات حماسه ماندگار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان منتشر شد.

وی با بیان اینکه این کتاب خاطره‌ای از روزهای معلم بودن یک فرمانده است که به قول همرزمانش فرمانده فرماندهان بود گفت: معلمی که ردپایی از فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایش نه تنها در میدان رزم بلکه در روستایی دور افتاده هم بعد از گذشت چندین سال هنوز ماندگار است.

مدیر حوزه ادبیات، تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: شهید «تقی بهمنی» معلم است که کودکان امروز باید شرح فداکاری‌هایش را بخوانند و قهرمان‌های واقعی سرزمینشان را بشناسند.

کتاب «مهمانی آقا معلم» در همدان منتشر شد

برخوردار گفت: این کتاب داستانی واقعی از روزهای خوب معلمی با شاگردانش است که مفهوم واقعی انسان دوستی و ایثارگری را ورای درس و مدرسه با اخلاقی نیکو، عملی دلسوزانه و مهربانانه برای شاگردانش مشق کرد و آموخت.

وی با بیان اینکه نویسندگان این استان سال گذشته ۷۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر کردند اظهار داشت: زندگی شهدا، رزمندگان، ایثارگران، همسران شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس از محورهای کتاب‌های منتشر شده است.

مدیر حوزه ادبیات، تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: ۱۹ عنوان کتاب با موضوع خاطره نویسی شهدا، مستند روایی و داستان به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، عربی، اردو، سورانی و کوردی ترجمه شده است.

وی اظهار داشت: راه اندازی انجمن های ادبی، اهدای چهار هزار جلد کتاب به مناطق محروم، برگزاری همایش نهضت ترجمه و جشنواره های شعر و داستان، برگزاری سه دوره نمایشگاه تخصصی با ۷۰۰ جلد کتاب، برپایی ۲۰۰ برنامه شب خاطره، شناسایی نوقلمان در شهر و روستا از جمله برنامه های اجرا شده در سال ۱۴۰۱ است.

برخوردار افزود: سال گذشته ۲۵ عنوان کتاب شنیداری در زمینه های کودکان، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان منتشر شده و یک کتاب صوتی نیز به زبان انگلیسی تهیه شده است.

سال گذشته ۲۵ عنوان کتاب شنیداری در زمینه های کودکان، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان منتشر شده و یک کتاب صوتی نیز به زبان انگلیسی تهیه شده است.وی افزود: این بنیاد با هدف جذب نویسندگان بومی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای افرادی که تازه وارد حرفه نویسندگی به ویژه در حوزه ادبیات دفاع مقدس شده اند و انجمن های ادبی در سطح بخش ها و شهرستان ها کرده است.

برخوردار از کسب مقام اول استان همدان در حوزه آموزش خبر داد و گفت: در راستای شناسایی استعدادها و بهبود کیفی آثار با استفاده از ظرفیت استادان برجسته ملی و استانی برای بیش از ۵۰ ساعت دوره آموزشی و دوره های تخصصی تدوین، نگارش و درست نویسی و ۱۵۰ ساعت آموزش نویسندگی در حوزه کودکان برگزار شد.

وی، کتاب را یکی از محتواهای اثرگذار در گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در حوزه های مختلف دانست و افزود: جامعه امروز تشنه مطالعه، کتاب و ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی است و این مهم باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین مردم نهادینه شود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان، فقدان درک درست از الزام ثبت و مانایی فرهنگ دفاع مقدس را موجب فراموشی ارزش های ماندگار و والای آن دانست.

وی اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های مهم و پیش نیازهای اساسی جامعه تقویت و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است که اهالی فرهنگ و به‌ویژه نویسندگان نقش مهم و تعیین کننده ای در این راستا دارند.

برخوردار، تحریف یا ناقص نگاشته شدن حقایق را موجب آسیب رساندن جدی به این حوزه دانست و تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری هم همواره بر این امر استوار است که نویسندگان حوزه دفاع مقدس رسالت خطیری برای انتقال مفاهیم و ارزش های آن دوران طلایی و نیز ماندگاری اتفاقات و گفتمان و ادبیات ارزشمند هشت سال دفاع مقدس دارند.

«تقی بهمنی» در ۱۲ تیر ۱۳۳۵ در شهر همدان چشم به جهان گشود، تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه داد و از طرف سپاه به جبهه اعزام و به عنوان رزمنده در آنجا حضور پیدا کرد، در ۱۷ اردیبهشت سال۱۳۶۰، در منطقه سرپل ذهاب بر اثر اصابت ترکش توسط دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای همدان آرام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha