استاندار فارس: هم‌افزایی همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مدارس ضرورت دارد

شیراز-ایرنا- استاندار فارس بر لزوم تامین امنیت و سلامت دانش آموزان در مدارس تاکید کرد و گفت:هم‌افزایی همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مدارس ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه یکشنبه در نشست مشترک با رئیس نوسازی مدارس کشور در شیراز، گفت: مقرر شد برای نوسازی و ساخت مدارس جدید با مشارکت سازمان نوسازی مدارس، بودجه جاری استان با استفاده از ظرفیت مولدسازی و کمک‌های وزارت نفت و همچنین بهره گیری از صندوق مسئولیت اجتماعی و اعتبارات قابل پیش‌بینی برای دور دوم سفر ریاست محترم جمهور به استان فارس، بتوانیم اعتباری مناسب، در سال جاری تامین کنیم.

استاندار فارس به وجود مدارس سنگی و مدارسی که دچار مشکلات فراوانی هستند اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از مدارس استان قریب به ۱۰ سال است که با مشکلات و مسائلی مواجه هستند که امیدواریم بتوانیم امسال و سال آینده این مشکلات را با همراهی سازمان نوسازی مدارس و وزارت آموزش و پرورش حل کنیم.

دکتر ایمانیه بر لزوم تامین امنیت و سلامت دانش آموزان در مدارس تاکید کرد و افزود: سازمان نوسازی مدارس برای مراکز آموزشی و پرورشی که رویکرد تربیت محور دارند، با حفظ شرط تامین سلامت دانش آموزان، سایر مسائل جانبی را سهل الوصول نماید.

لزوم بازنگری در روش تدریس و محتوای آموزشی مدارس

دکتر ایمانیه در اولین نشست عملیاتی بررسی و رفع موانع اجرایی مجتمع های آموزشی تربیت محور در شیراز هم خواستار ارائه پیشنهاد در حوزه روش تدریس و محتوای آموزشی شد و افزود: شورایی باتجربه و کاربلد برای ارائه این مهم تشکیل شود؛ بازنگری در روش تدریس و محتوای آموزشی بیش از هروقت دیگری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان برای در اختیار قرار دادن نوبت دوم مدارس با این مراکز همکاری خواهد کرد؛ لذا تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به انتخاب مدارس اقدام شود.

استاندار فارس سخت‌گیری‌های سازمان نوسازی مدارس را ضامن تامین سلامت دانش آموزان عنوان کرد و افزود: قطعاً مسئولین سازمان نوسازی مدارس در صورت رعایت اصول ایمنی و تامین سلامت دانش آموزان همراهی‌های لازم را انجام می دهند.

دکتر ایمانیه تامین زیرساخت ها را یکی از ابزارهای مناسب حمایتی برای مراکز تربیت محور برشمرد و یادآور شد: راه و شهرسازی، شهرداری شیراز و اوقاف زمین‌های با کاربری آموزشی را معرفی نمایند تا در اختیار این مجموعه ها قرار گیرد.

وی ارائه تسهیلات را یکی دیگر از ابزارهای حمایتی عنوان کرد و گفت: مشکلاتی که برای معلمین و آموزگاران به تبع قانون کار ایجاد شده، باید مصداقی بیان شود تا با پیگیری از مسیر قانون نسبت به حل آنان اقدام شود.

دکتر ایمانیه خواستار ارائه پیشنهاد در حوزه روش تدریس و محتوای آموزشی شد و افزود: شورایی باتجربه و کاربلد برای ارائه این مهم تشکیل شود؛ بازنگری در روش تدریس و محتوای آموزشی بیش از هروقت دیگری باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس مسائل مالی را یکی از مصادیق جذب افراد به مدارس عنوان کرد و گفت: شرایط مالی و چگونگی اخذ شهریه از جمله مواردی است که مورد مطالبه مردم قرار می گیرد؛ بسیاری از خانواده تمایل به استفاده از مدارس تربیت محور را دارند، اما محدودیت های مالی این اجازه را به آنان نمی دهد؛ لذا باید در حدی باشد تا قشر ضعیف هم بتوانند از آن استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha