۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85098144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود دارو مختص زنجان نیست

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: کمبود دارو یک مشکل کشوری است و زنجان نیز از این قاعده مستثنی نیست، البته تلاش بر این است که استان هیچ سهمیه دارویی را از دست ندهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بختیاری روز دوشنبه به مناسبت هفته سلامت در نشست با خبرنگاران استان به تشریح عملکرد این واحد دانشگاهی پرداخت و افزود: در سه ماه آخر سال ۱۴۰۰، با صرف حدود ۴۰ میلیارد تومان پروژه های عمرانی شامل مراکز جامع سلامت و بهورزی و غیره در شهرستان های استان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه حوزه سلامت در استان افتتاح شد، اضافه کرد: منابع مورد نیاز این پروژه ها از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بخشی دیگر نیز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شد و به لحاظ گستره نیز پروژه های افتتاحی در شهرستان های ماهنشان، ایجرود، خدابنده و ابهر واقع بود.

بختیاری یکی از پروژه های مهم این دانشگاه را مرکز سوانح سوختگی عنوان کرد و گفت: این پروژه پیشرفت ۹۵ درصدی دارد که تاکنون ۵۱۸ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده و برای پرداخت مطالبات معوق پیمانکار و تکمیل و تجهیز مرکز ۸۸۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: این پروژه تحویل موقت داده شده است و طی چند ماه آینده به طور رسمی افتتاح خواهد شد تا خدمت رسانی به جامعه هدف بیش از گذشته مطلوب شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان پروژه " رجبعلی مقدم " با قدمت ۳۷ سال در شهر زنجان را یادآور شد و گفت: با پیگیری های انجام گرفته این پروژه نیز بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با حمایت های انجام گرفته به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی بیش از ۱۰ هزار نیروی انسانی دارد که ساماندهی و افزایش بهره وری را مورد توجه قرار داده است، گفت: در زمان حاضر یک دستگاه سنگ شکن در بخش خصوصی خدمت رسانی می کند و با پیگیری انجام شده از پنج دستگاه از این نوع که وارد کشور خواهد شد، یک دستگاه به زنجان اختصاص دارد.

بختیاری افزود: دستگاه سی تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس با تکنولوژی بالا نیز خریداری شده که امیدواریم در سال جاری با ورود به کشور خدمت رسانی در این بخش نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تامین سی تی اسکن بیمارستان خدابنده نهایی شده و این مهم پیگیری خواهد شد، گفت: اولویت دیگر خرید دستگاه ام آر آی این شهرستان است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مسوول ادامه داد: با کارهای انجام گرفته مجوز ۱۳ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف اخذ شده است و خوشبختانه با پیگیری ها رشته دکترای روانشناسی بالینی نیز به این واحد دانشگاهی تدریس خواهد شد.

بختیاری در خصوص برخی مشکلات دارویی نیز خاطرنشان کرد: مواد مورد نیاز در صنعت دارویی وارداتی است و تعداد زیادی از مراکز تولید داروی داخلی هم خصوصی هستند.

وی یادآوری کرد: ناهماهنگی‌ها در اختصاص ارز و مسائل گمرکی سبب تاخیر در تحویل به موقع دارو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha