حمایت ۴۱۹ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام تهران

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران از همکاری ۴۱۹ ایرانی ساکن خارج کشور در قالب طرح ایتام و محسنین با این مجموعه خبر داد.

محمد دهرویه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حامیان ایرانی ساکن خارج حمایت از سه هزار و ۷۵۶ یتیم و فرزند محسنین را برعهده دارند، افزود: ایرانی های ساکن خارج کشور در حمایت از اقشار مختلف آسیب دیده و حتی محرومین کمک بزرگی برای کمیته امداد هستند.

وی افزود: حامیان ایرانی ساکن خارج از کشور در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

دهرویه با اعلام روش‌های عضویت نیکوکاران در طرح اکرام ایتام و محسنین، عنوان کرد: مردم نیکوکار علاوه بر حضور در ادارات کمیته امداد نزدیک محل زندگی خود و پایگاه‌هایی که در مناسبت‌های مختلف برپا می شود، می‌توانند برای پیوستن به طرح اکرام ایتام و محسنین عدد یک را به سرشماره ۳۰۰۰۷۶۳۹ ارسال و یا به پایگاه اینترنتی http://emdad.ekram.ir مراجعه کنند.

طرح اکرام ایتام یکی از طرح های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) است که از سال ۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان کلید خورد. در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص و کمک به دانشجوی خاص اقدام می‌کنند.

افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را برای حمایت یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند. در طی مدت حمایت، مبالغ واریزی حامی به صورت مستقیم به حساب فرزندان معنوی تحت حمایت واریز می شود.

طرح «محسنین» نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و این کودکان تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست. تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می شود.

در هر کدام از این طرح ها، فرد خیّر می تواند حامی تعدادی از این کودکان شود. فرد حامی بایستی ماهانه مبلغی حداقلی به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند. یکی از امتیازات طرح محسنین و اکرام این است که فرد شرکت کننده پس از سه ماه پرداخت متوالی، می تواند با هماهنگی کمیته امداد، کودک تحت حمایت خود را ملاقات کند. هر ۶ ماه یک بار نیز توسط کمیته امداد صورت حساب پرداختی ها برای فرد حامی ارسال می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha