مسئولان فارس پای درد دل پاکبان شیرازی در روز جهانی کارگر

شیراز-ایرنا-تعدادی از مدیران ارشد استان فارس امروز دوشنبه همزمان با روز جهانی کارگر در جمع پاکبانان و کارگران پسماند شیراز حاضر شده و پای درد دل این پاکبانان نشستند که این دیدار با حاشیه‌های جذابی نیز همراه شد.

به گزارش ایرنا، در روز جهانی کارگر فرمانده انتظامی فارس،مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی این استان و تعداد دیگری از مسئولان شهری و استانی در جمع پاکبانان و کارگران بخش پسماند شهرداری شیراز حاضر شده و ضمن تجلیل از این کارگران مطالبات و درخواست های آنها را نیز شنیدند.

صدای کارگر پاکبانی که شنیده شد

یکی از پاکبانان شیرازی در این مراسم بدون برنامه ریزی و بین سخنرانی مدیران پای تریبون رفت و ضمن تبریک روز جهانی کارگر به سایر همکارانش از کمبود امکانات درمانی برای کارگران و خانواده آنها گلایه کرد و گفت: عدم حضور بعضی مدیران کل درمانی و تامین اجتماعی در این دیدار به رغم اینکه به گفته مسئولان خانه کارگر این استان برای شرکت دعوت شده بودند جای سوال دارد.

مسئولان فارس پای درد دل پاکبان شیرازی در روز جهانی کارگر

این پاکبان شیرازی همچنین از مدیران کل و مسئولان حوزه کارگری این استان در دولت سیزدهم که درب اتاقشان به روی کارگران باز است و صدای این قشر را می شنوند نیز تشکر و قدردانی کرد.

اظهارات بی واسطه این کارگر به لحنی صمیمی و ساده بود که تشویق حاضران را در پی داشت.

مسئولان فارس پای درد دل پاکبان شیرازی در روز جهانی کارگر
طلب دعای خیر سردار از پاکبان های شیرازی

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این دیدار ضمن تبریک روز جهانی کارگر از حضور در بین پاکبانان شیرازی استقبال و آن را وظیفه همه مسئولان دانست و بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که مطالبات قشر کارگری از مسئولان مربوطه پیگیری و تا حصول نتیجه دنبال شود.

سردار رهام بخش حبیبی در ادامه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر در بین کارگران اشاره کرد و افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار بیانگر شان و جایگاه قشر کارگر و احترام خاصی است که رهبر انقلاب برای این قشر قائل هستند.

وی در ادامه از صدها پاکبان شیرازی حاضر در این آیین درخواست کرد که برای او دعای خیر کنند و گفت: دعای کارگران زحمتکش از هر چیز دیگری با ارزش تر و از هر هدیه ای والاتر است.

مسئولان فارس پای درد دل پاکبان شیرازی در روز جهانی کارگر

فرمانده انتظامی استان فارس با اهدای انگشتر از تعدادی از پاکبانان شیرازی تقدیر و همچنین از خدمتگزاران جامعه کارگری این استان نیز تجلیل کرد.

دولت سیزدهم دغدغه کارگران را دارد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این آیین ضمن تبریک روز جهانی کارگر،یکی از بهترین روزهای مسئولیت خود را حضور در جمع پاکبانان شیرازی در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ دانست و گفت: این جلسه یکی از جلساتی بود که با استقبال شخصی به محل برگزاری آن برای حضور در جمع پاکبانان شیرازی آمدم.

وحید خداپرست افزود: درب اتاق همه مسئولان و مدیران جامعه باید به روی مردم و به خصوص کارگران باز باشد و ضمن حل مشکلات و مطالبات آنها صدای کارگران نیز شنیده شود.

مسئولان فارس پای درد دل پاکبان شیرازی در روز جهانی کارگر

وی مسئولان کنونی استان فارس و دولت سیزدهم را دغدغه مند در مباحث کارگری و مطالبات و کمبودهای این قشر دانست و گفت: سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده و کارگران مهمترین رکن تحقق این شعار هستند.

مسئولان و حاضرین ایستاده کارگران را تشویق کردند

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان سخنان خود از مسئولان و مدیران حاضر در این جلسه درخواست کرد که برخلاف رویه گذشته، همه حاضران غیر از کارگران و پاکبانان در این جلسه، ایستاده و کارگران و پاکبانان شیرازی را تشویق کنند که این حاضران از جای خود بلند شده و پاکبانان نارنجی پوش را دقایقی مورد تشویق قرار دادند، که این موضوع نیز یکی دیگر از حاشیه های این جلسه بود که با استقبال پاکبان‌ها مواجه شد.

اگر پاکبان‌ها یک شب خواب بمانند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس نیز در این نشست خواستار رفع مشکلات کارگران شد و گفت: تبدیل وضعیت کارگران و امنیت شغلی آنها امر مهمی بود که با پیگیری‌های انجام شده طی سالیان گذشته اکنون با ورود دولت سیزدهم به این مساله به نتیجه رسیده و به زودی اجرایی خواهد شد.

علی راستگو، شغل پاکبانان را سخت و زیان آور دانست و افزود: این قشر اگر یک شب دست از کار بکشند و یا خواب بمانند شهر تعطیل خواهد شد و گسترش سریع آلودگی فعالیت در همه حوزه ها را مختل خواهد کرد.

وی خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده های پاکبان ها و حتی رسیدگی خارج از نوبت در زمینه سختی و زیان آور بودن کارشان شد.

او همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت عده معدودی از پیمانکاران شد که به کارگران فضای سبز و پسماند در نحوه قرارداد و پرداخت حقوق و... این قشر ظلم می کنند.

۱۱ اردیبهشت مصادف با یکم ماه "می" تقویم میلادی روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha