۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۱۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85098728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ویژه کاشان: شوراهای اسلامی حلقه اتصال مردم و مسوولان هستند

کاشان _ ایرنا _ فرماندار ویژه کاشان گفت: شوراهای اسلامی حلقه اتصال مردم و مسوولان در جامعه هستند و عملکردشان در تقویت سرمایه اجتماعی نظام تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا، محمدشریف زارعی شامگاه دوشنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کاشان در مجتمع خورشید اردهال افزود: اگر در یک روستا که سه نفرعضو شورا هستند، ویژگی های شخصیتی این اعضا برجسته باشد، اعتماد حامیان آنها تقویت شده و این اعتماد به لایه های بالاتر نظام منتقل و برای کشور سرمایه اجتماعی ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: اگر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، مطلوب باشد اعتمادسازی و مشارکت مردم در امور را بالا می رود و مشکلات کلان مملکتی هم توسط این حلقه واسط رفع می شود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد:اعضای شوراهای اسلامی و دیگر مسوولان جدای از شخصیت حقوقی خود، شخصیت حقیقی مهمی دارند و در هر زمان باید ویژگی های مسوول را داشته باشند و باید سعی کنندکه ویژگی های مناسب را همیشه با خود داشته باشند،چون مردم آنها را انتخاب کرده اند و آنها برگزیدگان مردم هستند.

زارعی گفت: مردم باید احساس کنند، کسانی را انتخاب کرده اند که اندیشه آنان جدای از اندیشه شخصی و گروهی و بالاترین ارزش برای ما به عنوان مسوول،خدمت به مردم است و این گفتمان باید در جامعه ترویج شود.

وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا خط مقدم ارتباط مردم و نظام هستند و نخستین ارتباط مردم با مسوولان در شوراهای اسلامی ایجاد می شود و این خاکریز باید به خوبی صیانت شود تا اعتماد مردم تقویت شود.

این مقام مسوول اظهار کرد: اندیشمندی، صداقت، تخصص، تعهد، پاکدستی و دلسوزی ویژگی هایی است که یک مسوول مردمی باید داشته باشد، آن وقت مردم هم نسبت به مسوول اعتماد کامل پیدا می کنند و این ویژگی ها باید در وجود مسوولان باشد. در اوایل انقلاب اسلامی و در دهه شصت این تفکرو اندیشه در مسوولان بسیار بارز بود و اگر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بین مردم ماندگار شد به دلیل برخورداری از این ویژگی ها است.

فرماندار ویژه کاشان گفت: مردم علاقه‌مند به فرهنگ جهادی و انقلابی هستند و اگر این ویژگی ها در جامعه ظهور و بروز کند آن وقت ما جامعه ای متعالی خواهیم داشت و بسیاری از مولفه های یک محیط مومنانه تولید می شود.

زارعی افزود: امروز مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه در کشور وجود دارد، برای رفع مشکلات مردم، گاهی منابع ما کافی نیست و باید این کمبود منابع را با مردم به اشتراک بگذاریم و این مهم تنها با مردمی بودن مسوول محقق می شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا امروز ۴۰ انتخابات برگزار کرده ایم و امسال هم یک انتخابات دیگر برگزار خواهیم کرد. در همه این انتخابات ها مردم با همه مشکلات از مسوولان جلوتر حرکت کرده و ثابت کردند که همراه نظام و انقلاب هستند و دشمن می داند که هیچ کاری علیه ملت ایران نمی تواند بکند.

زارعی گفت: باید سرمایه اجتماعی کشور در اسفند ماه و در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برای نظام هزینه تا قدرت کشور تقویت شده و توطئه دشمن خنثی شود.

وی افزود: ارتباط بین مجموعه فرمانداری ویژه کاشان با مجموعه دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا صمیمانه و همدلانه و همه تلاش ما بر این است که با هم افزایی و همکاری با یکدیگر،مشکلات مردم را در کمترین زمان رفع کنیم.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha