مدیرکل آموزش و پرورش یزد: رسالت معلمان تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب است

یزد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: رسالت اصلی معلمان تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی و ارزش‌های الهی و انسانی است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کاظم رحیمی نژاد دوشنبه شب در آیین تجلیل از فرهنگیان فرزند شهید یزد، با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی افزود: فرهنگیان بر اساس نیاز کشور نسلی مومن و انقلابی برای خدمت به مردم تربیت کنند، زیرا سرنوشت و آینده کشور در گرو داشتن نسلی فداکار و همراه با تعهد، تخصص و روحیه انقلابی است.

وی با بیان اینکه شهیدان راه حق و حقیقت را به خوبی به مردم و جامعه اسلامی نشان دادند بیان کرد: سیره شهیدان برای همه ما اتمام حجت است و فرهنگیان باید با شناخت کامل از راه و مرام شهیدان گرانقدر همان مسیری که آنها پیش روی ما گذاشتند را با قوت و درایت ادامه دهند و نسل جوان را در آن راه نورانی قرار دهند.

این مسئول تاکید کرد: فرزندان شهدا که امروز به عنوان فرهنگی در مدارس به تعلیم و تربیت نسل جوان اشتغال دارند باید مسیر پدران خود را ادامه دهند و فرهنگیان فرزند شهید باید همچنان در مدارس نقش الگویی خود را در فرهنگ ایثار و مقاومت حفظ کرده و چراغ راه سایر همکاران خود باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد: رسالت معلمان تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب است

اجرای طرح صالحین در مدارس بسیار ضروری است و در این خصوص باید بیش از قبل برنامه‌ریزی و اقدام شودامام جمعه بخش مرکزی یزد نیز گفت: رسیدگی به مطالبات برحق فرهنگیان به خصوص در حوزه امور فرهنگی و اجرای از اهداف نظام و انقلاب اسلامی است و باید توسط مسئولان در استان این مطالبات را پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم مدرسی افزود: ملت ایران در چهار دهه گذشته باوجود توطئه‌های مختلف در صحنه دفاع از کشور ایستاده‌اند و باید این مقاومت و اهداف آن برای نسل جوان تبیین شود.

وی اظهار کرد: هویت و عزت و اقتدار این ملت و کشور در تداوم راه شهیدان و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و تکیه بر اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی است و باید این اهداف و رویه حفظ شود و فرهنگیان در تربیت نسلی مومن و انقلابی که ادامه دهنده راه شهیدان و نظام باشند، بیش از گذشته در مدارس رسالت خود را با دقت انجام دهند.

مدرسی گفت: اجرای طرح های مختلف فرهنگی به خصوص طرح صالحین در مدارس بسیار مهم و ضروری است، زیرا دشمنان با فضای مجازی و تهدید نرم نسل جوان و ارزش‌های دینی و انقلابی را در جامعه و مدارس نشانه گرفته و باید برای شکست اهداف استکبار همه رسالت خود را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد: رسالت معلمان تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب است

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: فرزندان شهدا که امروز در کسوت یک فرهنگی در مدارس اشتغال دارند باید راه پدران خود را در عرصه جنگ تمام عیار فرهنگی و شناختی ادامه دهند.

سردار حسین زارع کمالی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان افزود: باید مسیر شهیدان و اهداف نورانی آنها توسط فرهنگیان و فرزندان شهیدی که فرهنگی هستند در مدارس برای دانش آموزان تبیین و تداوم یابد.

وی بیان کرد: باید دغدغه اصلی معلمان با توجه به جنگ ادراکی و شناختی که استکبار دنبال آن است فقط هدایت دانش آموزان در مسیر نظام و انقلاب و تربیت نسلی فداکار و مومن و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

در این آیین تعدادی از فرهنگیان مطالبات خود در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص ارتقای جایگاه معلمان، اجرای سند تحول بنیادین و توجه به امور فرهنگی در مدارس را تبیین کردند و اهداء لوح سپاس از تعدادی از فرهنگیان استان قدردانی شد.

هفته بزرگداشت مقام معلم از ۱۲ اردیبهشت همراه با اجرای برنامه‌های مختلف در مدارس و مکان‌های مختلف ادامه دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۸۰ هزار دانش آموز و ۱۰ هزار معلم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha