۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۳۴
کد خبر: 83308239
T T
۰ نفر

امام جمعه مهريز، اجراي سند تحول بنيادين را خواستار شد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۳۴
کد خبر: 83308239
امام جمعه مهريز، اجراي سند تحول بنيادين را خواستار شد

يزد - ايرنا - امام جمعه مهريز گفت: اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش يكي از مطالبات مقام معظم رهبري است كه بايد با همكاري بخش هاي مختلف و فرهنگيان در مدارس اجرا شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محي الديني روز پنجشنبه در ديدار جمعي از فرهنگيان افزود: اجراي اين سند زمينه ارتقاي كيفيت آموزش و پرورش بر اساس شرايط زمان و پاسخ به نياز‌هاي تعليم و تربيت است.
وي ادامه داد: اين سند براساس نيازها، شرايط و فرآيند علمي و كارشناسي در راستاي عدالت آموزشي، پرورشي و ارتقاي معنوي و بصيرتي تدوين شده است.
امام جمعه مهريز خاطر نشان كرد: همانطوريكه مقام معظم رهبري بارها در فرمايشات خود تاكيد كرده اند به جاي سند 2030 بايد سند بومي تحول بنيادين كه دقيق و بر اساس ارزش هاي اسلامي تدوين شده اجرايي شود.
محي الديني گفت: صاحب نظران عرصه تعليم و تربيت در تدوين سند بنيادين نقش داشته اند و مورد تاكيد و تائيد مقام معظم رهبري است و بايد در اولويت اجرا قرار گيرد.
وي بيان داشت: تربيت دانش آموزان بر اساس آموزه هاي ديني و انقلابي نياز اساسي است و بايد همه آموزش و پرورش و فرهنگيان را در تحقق اهداف و آرمان هاي نظام ياري دهيم.

**ضرورت تربيت ديني
همچنين فرماندار مهريز گفت: نقش فرهنگيان در مدارس در تربيت علمي و فرهنگي دانش آموزان بر هيچ فردي پوشيده نيست و بايد همه براي تربيت ديني نسل جوان اقدام كنند.
رضا زارع زاده مهريزي افزود: هر تحولي در جامعه از عرصه تعليم و تربيت و مدارس و توسط فرهنگيان دلسوز و مومن ايجاد مي شود بنابراين بايد بر اساس نيازهاي كشور اقدام كنند.
فرماندار مهريز خاطر نشان كرد: اگر نسل جوان به درستي از لحاظ علمي و پرورشي آموزش هاي لازم را فرا گيرد بدون شك دشمنان نمي توانند به اهداف خود در تهديد نرم برسند.
زارع زاده مهريزي به اهميت حضور فرهنگيان همگام با ساير اقشار در برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي و كمك به دولت و نظام تاكيد و از همراهي هاي انجام گرفته قدرداني كرد.

**برگزاري 50 برنامه
مدير آموزش و پرورش مهريز گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته مقام معلم با همكاري دستگاه هاي اجرايي، تشكل ها، فرهنگيان و مدارس 50 برنامه فرهنگي، هنري و ورزشي در اين شهرستان برگزار شد.
سيدعلي كارآموز افزود: رويكرد تمام فعاليت ها در آموزش و پرورش، تربيت دانش آموزان بر اساس ارزش هاي ديني و انقلابي و رسيدگي به مطالبات فرهنگيان و خانواده هاي آنهاست.
وي بيان داشت: حضور دانش آموزان در رقابت هاي فرهنگي، مهارتي و ورزشي از سطح مدارس تا مرحله كشوري و توجه به اقامه نماز محور فعاليت هاي تربيتي است.
اين مسئول خاطر نشان كرد: جذب دانش آموزان در تشكل هاي دانش آموزي با همكاري مربيان تربيتي و برگزاري اردوهاي مختلف در راستاي ارتقاي ديني برگزار مي شود.
كارآموز به اهميت حضور فرهنگيان و دانش آموزان در عرصه هاي مختلف دفاع از نظام و انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: دفاع از اهداف انقلاب اسلامي همواره مدنظر فرهنگيان است.
مهريز هزار و 200 معلم شاغل و 800 معلم پيشكسوت دارد.
مركز شهرستان 55 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جوب شهر يزد قرار دارد .
7536/ 6197