هواشناسی هرمزگان: خلیج‌فارس تا پنجشنبه مواج است

بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان نسبت به وزش باد شدید و مواج شدن دریا به‌ویژه در خلیج‌فارس هشدار داد و گفت: این وضعیت ناپایدار از ظهر دیروز آغاز شده تا پایان وقت روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.

مرضیه سی سی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزش باد جنوب غربی و شمال غربی ۴۵ کیلومتر بر ساعت است که ارتفاع موج در خلیج فارس به ۲۰۰ سانتی‌متر می‌رسد.

وی بیان کرد: وزش باد موجب اختلال در رفت و آمد شناورهای سبک، کشتی‌های مسافربری و تجاری در خلیج فارس، آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی در بنادر غربی استان و غرب تنگه هرمز می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: رفت و آمد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در جزایر کیش، لاوان، ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، جزیره سیری، قشم، هرمز، لارک و هنگام صورت نگیرد.

سی سی پور یادآورشد: تمهیدات لازم برای رفت وآمد ایمن شناورهای مسافری به جزیره کیش انجام شود.

وی ادامه داد: امروز سه‌شنبه آسمان هرمزگان صاف تا کمی ابری هوا در طول روز با غبار محلی و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات استان با رشد ابر پیش‌بینی می‌شود، در ساعات بعد از ظهر وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات شمالی و شرقی استان نیز احتمال می‌رود.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود در ساعات بعد از ظهر و شب از رفت و آمد شناورهای سبک در خلیج‌فارس و غرب تنگه‌ هرمز خودداری شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: از نظر دمایی، تا پایان هفته جاری نوسان یک تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است، از اوایل هفته آینده روند دمایی در غالب نقاط استان افزایشی پیش بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha