۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 85099192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لزوم برندسازی «گل محمدی» و گلاب ایرانی در جهان

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 85099192
لزوم برندسازی «گل محمدی» و گلاب ایرانی در جهان

تهران- ایرنا- رییس مرکز بیوتکنولوژی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برندسازی و هویت‌سازی برای گل محمدی و گلاب ایرانی لازم و ضروری است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «ایرج رستگار» در همایش هم‌اندیشی تحول در زنجیره ارزش گل محمدی با اشاره به قدمت تاریخی پرورش و استفاده از گل محمدی در ایران، افزود: گل محمدی و گلاب در ایران قدمت باستانی دارد و استفاده از شاهنامه می‌تواند به جایگاه گلاب و هویت‌سازی آن در دنیا کمک کند.

رییس مرکز بیوتکنولوژی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید برای گلاب و گل محمدی رسانه داشته باشیم و بر روی آن به درستی تبلیغ کنیم، اظهارداشت: ترکیه تنها با استفاده از عکس پادشاه عثمانی بر روی شیشه گلاب توانسته در این زمینه برای خود تبلیغ کند و قدمت گل محمدی را به کشور خود نسبت دهد.

رستگار با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های ما هویت‌سازی برای گل محمدی در کشور است گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم استفاده از ادبیات در حوزه هویت‌سازی برای گل محمدی است مانند اشعار شاهنامه که در این شاهکار ۲۴۰ بیت به گل و گیاه اختصاص داشته و ۴۷ بار نام گلاب آورده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha