راهکارهای کاهش حوادث کار در محیط های کارگری سمنان با جدیت دنبال می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کاهش حوادث کار به ویژه حوادث کار منجر به فوت با افزایش بازرسی‌ها و نظارت بر رعایت ایمنی در کارگاه‌ها، از جمله راهبردهای این اداره‌کل در سال ۱۴۰۲ در حمایت از کارگران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر کاشانی روز سه‌شنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به مناست هفته کار و کارگر با بیان اینکه کارگران قشر زحمتکش و سربازان عرصه تولید هستند، افزود: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان امسال اهتمام ویژه در پیگیری حق و حقوق کارگران و توجه به رعایت ایمنی کارگران در کارگاه‌ها دارد که این راهبردها نیز تلاشی برای کاهش حوادث کار در استان سمنان است.

وی بدون اشاره به آمار حوادث کار و بیان اینکه جایگاه استان سمنان در کشور در این شاخص مطلوب است، ادامه داد: احتمال وقوع حتی یک حادثه کار و وقوع حادثه کار منجر فوت در کارگاه‌ها زیاد است و باید تلاش شود حوادث کار تا حد امکان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یکی از ۱۰ کارگر نمونه کشوری از استان سمنان بود، افزود: دیدار با کارگران، برگزاری جشن‌های کارگری در واحدهای تولیدی در نقاط مختلف استان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با کارگران ساختمانی و پیگیری مطالبه‌های این قشر زحمتکش و بازدید سرزده از واحدهای تولیدی برای بررسی مشکلات کارگران و کارفرمایان، از جمله برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان سمنان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: زمستان ۱۴۰۱ بعد از ۱۸ سال نرخ بیکاری استان سمنان به پنج و هفت دهم درصد رسید و سمنان جزو استان برتر در کاهش نرخ بیکاری شد و کاهش نرخ بیکاری نشان از اشتغالزایی و پویایی اقتصاد دارد.

کاشانی تصریح کرد: استان سمنان سال گذشته در زمینه تحقق تعهد اشتغال رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد و طبق گزارش‌ها استان سمنان سال گذشته موفق به تحقق تعهد اشتغال در بخش دولتی هشت درصد و در بخش خصوصی ۱۴۶ درصد و در مجموع ۱۵۴ درصد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: امسال تهعد اشتغالزایی در استان سمنان بالاتر از سال گذشته است و تلاش می‌شود امسال نیز استان سمنان در زمینه تحقق اشتغالزایی عملکرد خوبی داشته باشد.

وی از استان سمنان به عنوان پایگاه تعاون کشور یادکرد و افزود: تنها تعاونی دانش بنیانی که سال گذشته در کشور به عنوان نمونه معرفی شد از سمنان بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اظهار کرد: سمنان تنها استان کشور بود که سه شرکت تعاونی برتر ملی در سال گذشته داشت.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۳ درصد جامعه کارگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha