استاندار سمنان: یکی از اهداف پرداخت تسهیلات به کارخانه‌ها حمایت از کارگران است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: حمایت از کارگران و حفظ حرمت کارگر از اولویت‌ها در استان و دولت سیزدهم است و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در راستای حمایت کارگران و اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در دیدار با جمعی از کارگران شهرستان سمنان به مناسبت هفته کار و کارگر در خانه کارگر استان افزود: کمیته ویژه برای پیگیری و رسیدگی مشکلات جامعه کارگری استان تشکیل می شود و مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار سمنان: یکی از اهداف پرداخت تسهیلات به کارخانه‌ها حمایت از کارگران است

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی با احیای ۸۰ واحد تولیدی در استان سمنان به برکت و حمایت دولت سیزدهم ایجاد شد.

هاشمی افزود: بعد از ۱۸ سال طبق گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان سمنان به پنج و هفت دهم درصد کاهش یافت.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول دولت سیزدهم معیشت مردم است و دولت با اهتمام ویژه به دنبال رفع مشکلات است، بیان کرد: سمنان دومین استان کشور در پرداخت تسهیلات بانکی کشور است و ۲۰ درصد تسهیلات کل کشور به واحد تولیدی در این استان پرداخت شد.

استاندار سمنان یادآور شد: ۱۰ هزار فقره وام ۱۵ میلیون تومانی قرض الحسنه مصوبه سفر رییس جمهور در استان سمنان پرداخت شد.

استاندار سمنان: یکی از اهداف پرداخت تسهیلات به کارخانه‌ها حمایت از کارگران است

طبقه بندی مشاغل؛ مطالب جدی کارگران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان هم در این نشست گفت: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مطالبه جدی کارگران برای رسیدن به حقش و دستمزد طبق قانون است.

حبیب‌الله محقق بیان کرد: ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار اشاره دارد که دستمزد کارگران براساس نرخ تورمی بانک مرکزی و نرخ معیشتی سبد کالا تعیین شود، اما طبق قانون عمل نمی‌شود.

وی افزود: امسال ۶ میلیون حداقل حقوق کارگری و با احتساب افزایش، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد که این میزان دستمزد دردی از جامعه کارگری دوا نمی‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت: کارگر اگر قدرت خرید داشته باشد، بازار رونق دارد و در غیر این صورت بازار تعطیل است.

استاندار سمنان: یکی از اهداف پرداخت تسهیلات به کارخانه‌ها حمایت از کارگران است

وی تاکید کرد: کارگران و به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی در زمینه بهداشت و درمان دچار مشکلات زیادی هستند و انتظار می‌رود این بخش مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید:
حرمت دستانی که همیشه مشغول کارند


محقق با اشاره به اجرانشدن کامل قانون کار و آمار بالای حوادث کار در استان سمنان، افزود: فصل چهارم قانون کار به نظارت و بازرسی از واحدهای کار و تامین ایمنی دلالت دارد و انتظار می‌رود طبق قانون کمیته بازرسی با اهتمام ویژه فعال شود.

وی با اشاره به اهمیت امنیت اشتغال کارگری، تصریح کرد: مسوولان اجازه ندهند حقی از کارگران به واسطه قراردادهای سفید ضایع نشود.

محقق خاطر نشان کرد: برخی کارفرمایان برای اینکه در پایان سال حقوق و مزایای کارگران را به طور کامل پرداخت نکنند، در طول سال قراردادهای سه ماهه منعقد می‌کنند و در برهه‌هایی در طول یک سال قرارداد با کارگر امضا نمی‌کنند و انتظار می‌رود رفع این مسائل و مشکلات مورد توجه مسوولان باشد.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است و در این نشست بالغ بر ۱۰۰ نفر از نمایندگان جامعه کارگری شهرستان سمنان حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، استان سمنان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۳ درصد جامعه کارگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha