امید علی اصغری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به منظور ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان، پیاده سازی فرآیند گواهی عدم خلاف در شهرداری مناطق هفت و پنج به عنوان نواحی آزمایشی (پایلوت) با همکاری ویژه مدیریت این مناطق با موفقیت به اتمام رسید و گواهیهای مربوطه آن صادر شد.
وی با تاکید بر ایجاد زیرساختهای الکترونیکی با هدف غیر حضوری شدن خدمات حوزه شهرسازی تصریح کرد: پیاده سازی فرآیند گواهی عدم خلاف در سامانه هوشمند توسعه شهری«اِصنو» از اواسط اردبیهشت سال جاری در دستور کار واحد شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفت و با برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان واحد کمیسیون ماده ۱۰۰ و تیم پشتیبان شرکت پیمانکار، مقدمات این پیاده سازی بررسی شد.
مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: اکنون این خدمت در شهرداری منطقه هفت اصفهان در حال انجام است و در آینده نزدیک با تسری فرآیند فوق در تمام مناطق، ثبت درخواست و پیگیری گواهی عدم خلاف به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام خواهد شد.
اصغری خاطرنشان کرد: افزایش خدمات بهوسیله سامانهها و نرم افزارهای الکترونیکی به غیر از صرفه جویی در زمان و هزینه شهروندان، سبب بهبود تسریع، دقت و کیفیسازی خدمات میشود.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار موجود، در سال گذشته ۶۹ هزار و ۱۴۹ رای در حوزه تخلفات ساختمانی در کلانشهر اصفهان صادر شد که ۵۶ هزار و ۶۹۳ مورد از آن معادل حدود ۸۲ درصد، مشمول پرداخت جریمه نقدی و پنج هزار و ۲۷۰ مورد برابر با ۷.۶ درصد مشمول تخریب بوده است.
اضافه ساخت مازاد بر پروانه، تبدیل نقاب(در بخش پنجره سازی ساختمان)، احداث بالکُن در روگذر و تخلف مربوط به پارکینگ و احداث بدون پروانه بیشترین فراوانی تخلفات را شامل میشود.
شهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.
نظر شما