استاندار یزد: کارآفرینی و تربیت نیروهای ماهر مزیت دانشگاه فنی و حرفه ای است

یزد - ایرنا- استاندار یزد گفت: مزیت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی فنی و ماهر برای مشاغل مختلف است و آموزش‌های این دانشگاه زمینه ساز کارآفرینی در رفع نیاز واحدهای تولیدی است.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از استادان دانشگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد افزود: دانش آموختگان این دانشگاه صاحب هنر و مهارت هستند و بسیاری از آنها در رشته تحصیلی خود مشغول به کار می شوند.

وی در خصوص طرح بورسیه شغلی داوطلبان ورود به دانشگاه نیز اظهار کرد: این طرح از ابتکارات استان یزد است و ماندگاری نیروهای نخبه در استان و افزایش بازدهی صنایع از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

فاطمی از دانشگاه فنی و حرفه ای استان خواست مانند دانشگاه‌های دولتی و آزاد در طرح بورسیه شغلی ورود کنند تا بخشی از دانشجویان این دانشگاه در هنگام تحصیل مشغول به کار شوند و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

استاندار یزد رویکرد استان را بر کاهش مشکلات دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: در سفر دوم رییس جمهور به استان ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای این دانشگاه در نظرگرفته شد که این عدد بی سابقه است و مصوبات این اعتبار هفته پیش ابلاغ شده و بزودی تخصیص آن نیز انجام می گیرد تا بخشی از مشکلات این دانشگاه رفع شود .

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد نیز با گرامیداشت روز معلم گفت: رسالت اصلی این دانشگاه، آموزش های فناورانه و تربیت نیروی ماهر است و در این راستا آموزش‌هایی در زمان‌ تحصیل به دانشجویان ارائه‌ می‌شود که بتوانند بعد از دانش‌آموختگی جذب بازار کار شوند.

احمد محتشمی تصریح کرد: وظیفه دانشگاه های این است مشکلات جامعه را شناسایی و پس از آن راهکارهای عملیاتی برای رفع آنها ارائه کنند.

در این مراسم از استادان دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد به مناسب روز معلم قدردانی شد.

اکنون در ۶۷ مرکز آموزش عالی و دانشگاه های استان یزد حدود ۷۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد ۱۰ آموزشکده دارد و حدود ۱۰ هزار دانشجو در این مرکز اموزش عالی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha