۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85100353
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: ستاد اربعین برای اعزام نسل جوان به کربلا برنامه‌ریزی کند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان تاکید کرد: ستاد اربعین همانند اردوهای راهیان نور برای اعزام نسل جوان دهه ۸۰ و ۹۰ برنامه‌ریزی کرده و کاروانهای مجزایی را برای عزیمت به کربلا آماده کند.

اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) در استانداری گیلان با بیان اینکه جلسات ستاد اربعین باید متفاوت از جلسات اجرایی و دارای بار معنوی باشند، اظهار کرد: در این مسیر هریک از ما باید سهم و نقش خود را به درستی ایفا کرده و با توجه به ماهیت و محتوای کار، غنای بیشتری به این جلسات داده شود.

وی اربعین را بزرگترین حرکت نمادین اجتماعی پس از حج دانست و گفت: آنان که به عشق امام حسین(ع) و شهدای هشت سال دفاع مقدس در این مسیر قدم گذاشته‌اند، این راه را ترک نخواهند کرد.

وی افزود: باتوجه به جنگ تمام عیار دشمن علیه ارزشهای دینی و اعتقادی ما می‌طلبد که برنامه‌های جدی‌تر، محکم‌ و قوی‌تری در این ایام اجرا کنیم.

عباسی تصریح کرد: با کاهش ویروس کرونا در کشور و حل مشکلات سال گذشته در مرز عراق امسال با استقبال بیشتری از سوی زائرین مواجه خواهیم بود لذا باید اهتمام لازم برای ارائه آموزش‌های لازم به مردم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع گفت: ستاد اربعین امسال برنامه‌ریزی لازم را برای اقشار مختلف اعم از جمله دانشگاهیان، دانشجویان، فرهنگیان و دانش آموزانی که تمایل دارند در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کنند، فراهم سازد.

وی در ادامه عنوان کرد: سال گذشته استان گیلان نتوانست از ظرفیت راه آهن به خوبی بهره گیرد اما امسال علاوه بر حمل و نقل جاده‌ای و هوایی باید ناوگان ریلی در اعزام زائرین اربعین استفاده مطلوب شود.

استاندار گیلان از فعالان و دایر کنندگان موکب‌های اربعین خواست تا هم افزایی بیشتری داشته باشند و خدمات دهی مطلوبی به زائران داشته باشند تا جلوی هرگونه استفاده ابزاری گرفته شود و ستاد اربعین با بررسی و پیش‌بینی نیازها امکانات را به صورت عادلانه در بین موکب‌ها توزیع کند.

عباسی با تاکید بر مردمی کردن اربعین گفت: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که آحاد مردم بتوانند از ظرفیت پیاده روی اربعین بهره مند شوند و در صورت امکان بخشی از ثبت نام زائرین به صورت الکترونیک انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha