پذیرش مدارک تحصیلی دانشگاه‌های معتبر ایران و روسیه در مرحله نهایی است

مسکو- ایرنا- رایزن علمی سفارت ایران در مسکو با اشاره به توافق قبلی دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه شناسایی مدارک تحصیلی دانشگاه‌های معتبر دو کشور توسط طرفین، گفت: این تفاهم‌نامه در مرحله نهایی در مسیر اجرایی شدن است.

هادی گودرزی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود:‌ در پیوند با این تفاهم‌نامه که طی چهارسال گذشته بر روی آن مذاکرات و تبادل نظرهایی بین تهران و مسکو صورت گرفته است، طرف روس اصلاحات و پیشنهادهای نهایی خود را ارائه کرده است و آخرین بررسی های فنی و حقوقی طرف ایرانی نیز در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در صورت نهایی شدن این تفاهم نامه،‌دانشگاه های معتبر دو کشور، همه مدارک تحصیلی طرف مقابل از مقطع کارشناسی تا دکترا را به رسمیت می شناسند و دیگر مشکلی در ارتباط با تأیید مدارک دانشگاه های معتبر دو کشور نخواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، موضوع پذیرش مدارک تحصیلی دانشگاه های معتبر دو کشور از موضوعات مورد بررسی در ششمین اجلاس روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه بود که هفتم و هشتم اردیبهشت ماه جاری در مسکو برگزار شد.

ابتدا باید نسل جوان روس را با دانشگاه های ایران آشنا کرد
رایزن علمی سفارت ایران در مسکو در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره فراهم شدن بستر تحصیل دانشجویان روس در دانشگاه های کشورمان با توجه به تحصیل حدود ۶ هزار ایرانی در دانشگاه های روسیه نیز گفت:‌ سطح کنونی مناسبات ایران و روسیه، فرصت مغتنمی برای توسعه مناسبات علمی، فرهنگی و تبادل و پذیرش دانشجویان فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: اتفاقا موضوع تحصیل جوانان روس در دانشگاه های ایران مورد نظر و توجه طرفین است و البته باید برای تحقق آن و ایجاد انگیزه لازم، باید نسل جوان روسیه را با وضعیت دانشگاه ها و تحصیل در مراکز آموزش عالی ایران آشنا کنیم که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha