۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85101597
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: فرهنگ مواسات در جامعه ترویج یابد

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۱
کد خبر: 85101597
امام جمعه همدان: فرهنگ مواسات در جامعه ترویج یابد

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، یکی از راه های علاج فقر را توسعه فرهنگ مواسات در سطح جامعه دانست و گفت: نهادینه شدن و ترویج فرهنگ مواسات در جامعه به‌ویژه در شرایط دشوار اقتصادی کنونی می تواند گره گشای بخشی از مشکلات اقشار ضعیف جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز پنجشنبه در همایش نکوداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس موسسه دارالایتام مهدیه همدان و تجلیل از خیران و بزرگداشت این موسسه خیریه، با بیان اینکه مواسات تنها کمک‌های معیشتی نیست اظهار داشت: فرهنگ مواسات یعنی در فضای سخت معیشتی امروز، احتکار و یا سوء استفاده نکنیم و دنبال سود جویی نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند شنیدن نصیحت‌های اهل بیت(ع) است گفت: آنچه انسان باید به آن افتخار کند، همراه هم بودن و دستگیری از یکدیگر و مواسات است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مراقبت از ایجاد گسست اجتماعی و رفتار مهربانانه از توصیه‌های دیگر اهل بیت(ع) است یادآور شد: رفتار مبتنی بر مودت و رحمت در برخوردهای اجتماعی موضوعی است که در اسلام بر آن تاکید شده است.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های خیران اظهار داشت: خیران نیازی به این مراسم‌ها ندارند و آن کسی که از اسرار انسان آگاه است به خوبی قدردان آنها هست، اما برگزاری این جلسات وظیفه ما است تا فرهنگ تعاون و کمک را در جامعه توسعه بدهیم.

وی افزود: خداوند به پیامبر(ص) فرمود مردم به چند چیز افتخار می‌کنند، همانند صورت زیبا، ثروت زیاد، شغل و جایگاه در دنیا و قدرت خود، اما هیچ کدام از این‌ها ماندگار نیست و لذا آنچه باید به آن افتخار کرد، موضوعی است که اهل بیت(ع) به آن توصیه کرده‌اند.

آیت الله شعبانی، با تاکید بر اینکه محبوب‌های علی(ع) ایتام و فقرا بودند اظهار کرد: کجا را می‌توان پیدا کرد که چنین شرایطی برای انسان فراهم باشد که به محبوب‌های امیرالمومنین(ع) رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: خدمت به مردم و رفع دغدغه‌های جامعه باعث نزدیک شدن انسان به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می‌شود.

امام جمعه همدان: فرهنگ مواسات در جامعه ترویج یابد

استاندار همدان نیز در این آیین اظهار داشت: ایده اولیه ایجاد موسسه دارالایتام مهدیه همدان در سال ۱۳۴۹ و در پی دیدار آقای حاج سید جواد حجازی از انجمن انصار الحجه شهر مشهد و با هدف حمایت و سرپرستی ایتام محروم و مستمند شهر همدان شکل گرفت.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: این موسسه با همراهی تعدادی از افراد متدین و معتمدین همدان در سال ۱۳۵۱ تأسیس و در مورخه ۱۹ مرداد ۱۳۵۹ تحت شماره ۲۹ و به نام موسسه انجمن انصارالحجه همدان به ثبت رسید.

وی ادامه داد: وجود پربرکت شهید محراب حضرت آیت الله سید اسدالله مدنی(ره) در زمره یکی از اعضا هیات موسس و هدایت‌های فکری معنوی و دعای خیر ایشان قداست موسسه و توان خدمت گذاری به ایتام را چند برابر ساخته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه این موسسه در تاریخ ۱۱ آبان۱۳۶۳ از موسسه انصارالحجه به موسسه دارالایتام مهدیه همدان تغییر نام یافت یادآور شد: این موسسه با کمک خیران بنا شده و همچنان به مردم خدمات می‌رساند و ما وظیفه داریم حرکت‌های مردمی و خیرین را پاس بداریم.

قاسمی فرزاد افزود: این موسسه با نظر و حمایت حضرت آیت الله سید اسدالله مدنی(ره) شکل گرفت و پا برجا بودن آن با حمایت خیران همدان میسر شد.

امام جمعه همدان: فرهنگ مواسات در جامعه ترویج یابد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین در این آیین اظهار داشت: استان همدان در ماه رمضان از نظر جذب حامی یتیمان در کشور خوش درخشید و حائز رتبه برتر شد.

سیدمرتضی بختیاری با اشاره به اینکه جرقه تاسیس این موسسه از مشهد زده شده است گفت: این موسسه با نفس قدسی "سید جواد حجازی" از شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب استان همدان و شهید محراب آیت الله شهید محراب حضرت آیت الله سید اسدالله مدنی(ره) شخصیت استتنایی و یار وفادار امام تاسیس شد.

وی اظهار داشت: "سید جواد حجازی" پیشتاز در کمک به محرومان، عاشق شهدا و خادم انقلاب و به‌عنوان محور در خدمت رسانی است که اختلافات خانوادگی و مسائل مردم را گره گشایی می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حضرت علی(ع) در نیمه های شب با راز و نیازهای شبانه، از خداوند برای گره گشایی از محرومان و رسیدگی به مشکلات یتیمان کمک می‌ طلبید.

بختیاری ادامه داد: جامعه ای که مسلح به کار خیر باشد روی ظلمت را نخواهد دید و کسی که گره گشایی از نیازمندان می‌کند خداوند دست او را خواهد گرفت.

امام جمعه همدان: فرهنگ مواسات در جامعه ترویج یابد

همایش نکوداشت پنجاهمین سال تأسیس مؤسسه دارالایتام مهدیه همدان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین با حضور احمد مروی تولیت حرم حضرت امام رضا(ع)، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

در این همایش از پنجاه سال جهاد و خدمت‌رسانی مؤسسه دارالایتام مهدیه همدان و حاج سیدجواد حجازی و همچنین جمعی از خیرین استان همدان با اهدا تندیس و هدایایی از سوی آستان قدس رضوی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha