۷۵درصد پرونده مشاوره‌ای نیروی انتظامی مازندران پارسال به صلح ختم شد

ساری - ایرنا- فرمانده انتظامی مازندران گفت: سال گذشته بیش از ۳۰ هزار و ۲۲۲ فقره پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان تشکیل شد که ۷۵ درصد از این پرونده ها مصالحه و حل و فصل شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه پلیس مازندران ، سردار مرتضی میرزایی در بازدید از مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که فراجا در سال های گذشته انجام داد، راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری در سطح کلانتری ها و مرکز مشاوره در مرکز استان ها بوده است که عملکرد این مجموعه باعث شد که بخش اعظمی از پرونده ها در دستگاه قضایی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از کلانتری های استان مازندران دارای دوایر مشاوره و مددکاری هستند، اظهار داشت: در سال گذشته سه هزار خود معرف به مرکز مشاوره و مدکاری مراجعه و خدمات رایگان دریافت کردند

سردار میرزایی خاطرنشان کرد: اهمیت کار در مرکز مشاوره فراجا بسیار بالاست و توجه ویژه به این مجموعه با وجود کارشناسان مجرب و اساتید قطعاً تاثیرگذاری بسیار پر رنگی در سطح جامعه خواهد داشت .

۲۵ درصد مردم جامعه نیازمند دریافت خدمات مشاوره ای هستند

رییس سازمان نظام روانشناسی استان مازندران نیز در این برنامه، ضمن تبریک روز روانشناس به کلیه همکارانی که در مرکز مشاوره آرامش پلیس خدمت می کنند، گفت: برابر اعلام سازمان جهانی بهداشت ۲۵ درصد مردم هر جامعه ای نیازمند دریافت خدمات مشاوره ای هستند.که در ایران برابر اعلام وزارت بهداشت این میزان ۳۲ درصد است.

دکتر بهرام میرزائیان اظهار داشت: این مرکز بعنوان یک مجموعه خدمات روانشناسی و بهداشت روانی به شکل مستقل خدمات رسانی دارد یعنی به شکل خارج از مجموعه پلیس به عموم مردم به صورت رایگان خدمات ارائه می دهند و در ابهاد مشاوره انفرادی، خانواده درمانی و هم آموزش های گروهی و گروه درمانی توسط تیم مجرب فعالیت دارند .

رییس سازمان نظام روانشناسی استان مازندران گفت: در مرکز مشاوره آرامش پلیس، خدمات مشاوره ای به صورت شایسته در فضای استاندارد ارائه می شود، و شهروندان می توانند با مراجعه به این مرکز از خدمات آن بهره مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha