معاون علوم پزشکی همدان: ۷۱ پروژه بهداشت و درمان در دست اجرا است

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۷۱ طرح در بخش بهداشت هم اینک در دست ساخت و بازسازی است که با تکمیل آنها ۱۱ هزار و ۵۳۰ متر مربع به مساحت حوزه بهداشت استان افزوده می شود.

فاطمه ترکمان اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل ۲۱ خانه بهداشت، ۲۰ مرکز خدمات جامع سلامت، ۶ پایگاه سلامت، ۱۷ محل زیست، سه ستاد شبکه و مرکز بهداشت و چهار مورد آموزشگاه دارویی، آزمایشگاه مرکزی و مشاوره ازدواج است.

وی توضیح داد: پنج طرح در شهرستان بهار، یک طرح تویسرکان، ۶ طرح شهرستان درگزین، ۱۲ طرح در رزن، سه طرح در فامنین، ۶ طرح در کبودرآهنگ، ۲ طرح در ملایر، هفت طرح در نهاوند و ۱۱ طرح در شهرستان همدان که برای اجرای آنها ۸۶۳ میلیارد ریال نیاز است.

ترکمان اسدی مهمترین طرح های بهداشتی رزن را شامل مرکز جامع سلامت شهری، محل زیست پزشک، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سیمین زاغه، زیست پزشک و ساری قمیش در مجموع با زیربنای مصوب یک هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتبار مورد نیاز ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: خانه بهداشت باباپیر در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان تویسرکان در حال اجرا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: برای تکمیل ۶ طرح شهرستان درگزین به مساحت ۹۰۰ متر مربع زیربنایی مصوب، ۴۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ترکمان اسدی ادامه داد: بیشترین میزان طرح های در دست اجرا با ۱۲ مورد به مساحت ۲ هزار و ۲۳۰ متر مربع و ۱۷۴ میلیارد ریال اعتبار مربوط به شهرستان رزن است.

ردیف طرح در دست اجرا معاونت بهداشتی تعداد
۱ خانه بهداشت ۲۱
۲ مرکز خدمات جامع سلامت ۲۰
۳ پایگاه سلامت ۶
۴ محل زیست پزشک ۱۷
۵ ستاد شبکه و مرکز بهداشت ۳
۶ سایر (آموزشگاه بهورزی، انبار دارویی، آزمایشگاه مرکزی، مشاوره ازدواج ۴
۷ مجموع طرح ها ۷۱


وی افزود: ۲ محل زیست و یک مرکز جامع سلامت روستایی ترک در شهرستان فامنین با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب در دست اجرا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: طرح های مرکز جامع سلامت شهری سرجوی و خانه بهداشت قوزان در شهرستان ملایر به مساحت ۷۰۰ متر و اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در حال تکمیل است.

ترکمان اسدی از اجرای چهار خانه بهداشت، یک انبار دارویی و یک مرکز جامع سلامت شبانه روزی در شیرین سو کبودرآهنگ با یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا و ۱۶۲ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

وی گفت: هفت خانه بهداشت در مناطق دارسیبه، سهدان، رود حسن علیا، گوشه بدیع الزمان، ملوسان، گنبد کبود و تاریک دره شهرستان نهاوند هر یک با زیر بنای ۱۰۰ متر مربع و در مجموع با ۶۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز تکمیل می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان سهم شهرستان همدان از ۷۱ طرح در دست اجرا را ساخت چهار پایگاه سلامت روستایی، یک پایگاه سلامت شهری، سه مرکز خدمات جامع سلامت، سه خانه بهداشت در مجموع به مساحت سه هزار و ۳۵۰ متر مربع و ۲۳۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز دانست.

ترکمان اسدی اظهار داشت: همچنین اعتبار مورد نیاز ۱۸ طرح به میزان ۸۲۷ میلیارد ریال تامین شده اما اجرای آن نیازمند تخصیص زمین از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح ها هشت هزار و ۸۰۰ متر مربع به مساحت حوزه بهداشت افزوده می شود این طرح ها را شامل سه ستاد مرکز و شبکه بهداشت، هفت پایگاه و مرکز خدمات جامع سلامت، پنج محل زیست، مرکز آموزش و بهورزی، ساخت آزمایشگاه مرکزی و مرکز مشاوره ازدواج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha