پارک علم و فناوری سلامت در همدان راه اندازی می‌شود

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در حوزه تحقیقات، مجوز ایجاد پارک علم و فناوری سلامت با تایید هیات امنا مصوب شد و این پارک به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی مجذوبی روز شنبه در آیین اختتامیه هفته سلامت با بیان اینکه این دانشگاه رتبه هفتم کشور را در حوزه علم و فناوری دارد ابراز امیدواری کرد با ایجاد پارک علم و فناوری زمینه برای فعالیت اساتید در حوزه فناوری و تولید ثروت مهیا شود.

وی اضافه کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار ویزیت توسط پزشک عمومی و به همین میزان توسط بخش خصوصی در یکسال گذشته صورت گرفته که علت یکسان بودن آمار بخش دولتی و خصوصی، در دسترس و ارزان بودن پزشکان متخصص است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: ۲۱ بیمارستان شامل ۱۵ بیمارستان دولتی و ۶ بیمارستان خصوصی در این استان به بیماران خدمات ارایه می دهند با این وجود کمبود پزشک و برخی خدمات پزشکی غیر قابل انکار است اما در کلیت اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مجذوبی با بیان اینکه این دانشگاه سال گذشته به سمت بین المللی سازی پیش رفت افزود: ۱۳ هزار نیرو و هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ دانشجوی خارجی در علوم پزشکی همدان مشغول به تحصیل هستند گفت: در راستای توسعه فضاهای آموزشی مصوبات خوبی امسال در هیات امنا داشتیم که با اجرای این طرح ها در مدت سه سال بخشی از کمبودهای فضای آموزشی جبران می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآوری کرد: یکسال گذشته ۲۰ هزار نفر در همایش دانشجویی و ۲ هزار نفر در اردوهای فرهنگی و تفریحی شرکت کردند که این گردهمایی ها در جریان شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود.

مجذوبی افزود: شعار امسال هفته سلامت «سلامت برای همه» است، گفت: یکسری اولویت های کشور شامل جوانی جمعیت ذیل شعار هفته سلامت قرار گرفت که می توان این موضوع را مهمترین اولویت کشور دانست.

وی تاکید کرد: همه کارها در صورت محقق نشدن جوانی جمعیت ابتر می ماند و بیهوده است بنابراین همه دستگاه ها باید در زمینه جوانی جمعیت احساس مسئولیت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: وضعیت شیوع بیماری از سمت بیماری های واگیر به سمت بیماری های غیرواگیر شامل بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون و سرطان ها رفته است هر چند شیوع کرونا مدتی این الگو را تغییر داد.

مجذوبی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی همدان امسال توجه خود را روی بیماری قلبی و عروقی معطوف کرده و در این راستا پویشی نیز در حال اجرا است.

وی افزود: نیازمند تقویت این پویش هستیم چرا که بیماری های قلبی و عروقی سهم بالایی در مرگ و میر افراد دارد بنابراین همه دستگاه ها باید ورود جدی در این باره داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: درباره بیماری های شغلی و سلیس کوبی نیز، دانشگاه علوم پزشکی همدان ورود جدی دارد تا پیام هفته سلامت مبنی بر سلامت برای همه به نگاه شعاری تبدیل نشود.

مجذوبی با تاکید بر اینکه نباید به شعار هفته سلامت نگاه شعاری داشت افزود: این پیام ها و شعارها سرآغازی برای کارهای جدی جدید به منظور کاهش بیماری های غیرواگیر است.

در آیین اختتامیه هفته سلامت از ۳۱ نفر از برگزیدگان‌ هفته سلامت تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha