۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85102881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل ۶۶ میلیارد تومان به تاسیسات آب و فاضلاب خراسان‌شمالی خسارت زد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: سیل اواخر هفته گذشته ۶۶ میلیارد تومان به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی و شهری استان خسارت زد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، رضا نعیمی در این خصوص اظهار کرد: این خسارت به تاسیسات آبرسانی در ۳۷ نقطه بجنورد، شیروان، رازوجرگلان، مانه و سملقان و گرمه وارد شده است.

وی افزود: سیل اخیر مشکلاتی در حوزه آبرسانی بوجود آورد که تاسیسات خسارت دیده بنابر ضرورت تامین آب شرب به صورت موقت تعمیر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی ادامه داد: جبران و رفع کامل مشکلات آبرسانی مناطق سیل زده نیازمند تامین اعتبار ملی و استانی است.

نعیمی با اشاره به فعالیت نیروهای شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در ایام بحرانی، گفت: تیم عملیاتی و واکنش سریع کلیه شهرستان های استان در ایام صدور هشدار هواشناسی در آمادگی کامل بودند و در زمان وقوع سیل تمام تلاش خود را برای تامین آب شرب و رفع آبگرفتگی معابر و منازل مناطق سیلزده به کار گرفتند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

پیش از این رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز از خسارت ۴۴۱ میلیارد تومانی سیل به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، بارش باران از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته خراسان شمالی را فرا گرفت و موجب آبگرفتگی معابر شهر بجنورد شد و در اراضی و مزارع کشاورزی و تاسیساست آب و فاضلاب استان خسارت به بار آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha