۱۳۱ مدرسه با همت دولت سیزدهم در اردبیل راه اندازی شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: ۱۳۱ مدرسه در دولت سیزدهم در سطح استان اردبیل به منظور افزایش فضا و سرانه آموزشی به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار ایرنا کلام الله صفری عصر دوشنبه در نشست خبری در خانه معلم استان اردبیل اظهار کرد: ظرف سه سال گذشته دراین استان ۶۵ مدرسه شبانه روزی که کمبود امکانات داشت، تجهیز شد و همه امکانات و ملزومات آنها نو و به روز شدونیز ۷۳۹ مدرسه به سیستم گرمایشی مجهز شد.

وی افزود: با هدف درآمدزایی برای آموزش و پررش، به زودی پروژه ای با ۱۰ طبقه شامل پارکینگ و واحدهای تجاری و خدماتی در خیابان دانش محدوده خانه معلم اردبیل کلنگ زنی خواهد شد و کار مطالعات آن انجام گرفته است.

او ادامه داد: با همت و همکاری صادقانه معاونان آموزش و پرورش و همچنین با کمک مجمع خیران استان، نخستین مدرسه ویژه دانش آموزان مبتلا به اوتیسم را در اردبیل راه اندازی کردیم و دارای تجهیزات کامل است.

صفری، جذب سه هزار و ۲۸۵ معلم در بدنه آموزش و پرورش استان اردبیل را از اتفاقات مهم برای تامین نیروی انسانی اعلام کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش اردبیل هم اینک از آمادگی لازم برای اجرای پروژه مهر برخوردار است و مقدمات لازم برای این امر فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: با اجرای ۱۰ برنامه شاخص، جایگاه دوره متوسطه استان را ارتقا دادیم و در کنکور سراسری نیز از رتبه ۲۶ و ۲۵ به رتبه ۲۴ ارتقا یافته ایم و البته این نیز در شان استان اردبیل نیست و امیدواریم با انتشار نتایج جدید کنکور، رتبه استان در نتیجه برنامه‌های انجام گرفته بیشتر ارتقا یابد.

صفری ارتقا فضاهای اردوگاهی، افزایش فضاهای آموزشی به رقم ۵۹ سانتی متر برای هر دانش آموز و ثبت سفارش ۹۸ درصد متقاضیان کتب درسی را از دیگر عملکردهای اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برشمرد.

اخذ وجه ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع و مستوجب جزاست

وی شمار دانش آموزان آموزش و پرورش استان اردبیل را ۲۶۳ هزار نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد با تداوم برنامه‌ریزی و تلاش معاونان و همکاران خود، بسترهای لازم برای اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس هر چه بهتر و بیشتر فراهم شود.

وی در خصوص برخورد با مدارس و مدیران خاطی در خصوص اخذ شهریه ثبت نام در مدارس دولتی اظهار کرد: مواردی از این قبیل گزارش و بررسی شده است که به برخی از گزارش‌های مستند، احکام جریمه، معرفی به هیئت تخلفات، سلب حکم مدیریت و لغو مجوز فعالیت صادر شده است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha