زلنسکی از برگزاری نشست‌های بین‌المللی آتی در اوکراین خبر داد

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یکشنبه شب در پیام ویدئویی خود اعلام کرد که این کشور در حال آماده‌ شدن برای برگزاری نشست‌های برنامه‌ریزی شده بین‌المللی در سطوح مختلف در ماه‌های مه و ژوئن در کی‌یف است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، زلنسکی اظهار کرد: هفته‌ای بسیار پربار برای اوکراین به پایان رسید و در روزهای جاری ما به‌طور فعال برای نشست‌های جدید برنامه‌ریزی شده برای ماه‌های مه و ژوئن آماده می‌شویم.

وی افزود: ما باید از فرصت به وجود آمده در این نشست‌های بین‌المللی از نظر تامین تسلیحات برای نیروهای‌مان و نیز از نظر ارائه راه‌حل برای بازگرداندن صلح به اوکراین در مذاکرات با شرکایمان به خوبی استفاده کنیم.

زلنسکی با قدردانی از شرکای خود برای تصمیمات‌شان در خصوص حمایت از اوکراین، افزود: در هفته‌ای که گذشت نیز شاهد حمایت کشورهای مختلف از اوکراین از جمله ایالات متحده، نیوزیلند، هلند، بلژیک، کرواسی و همچنین کشورهای شمال اروپا مانند نروژ، دانمارک، سوئد، فنلاند و ایسلند بودیم.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اینکه تدوین تصمیمات تحریمی علیه روسیه در حال انجام است، تاکید کرد: ما از دوستان خود انتظار داریم که از هیچ تلاشی در راستای تقویت نیروهای ما در جبهه، حفاظت از حریم هوایی شهرهای ما، اجرای عدالت در برابر تروریست‌ها و بازگرداندن سریعتر صلح برای کل سرزمین اوکراین فروگذار نکنند.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های اوکراینی پنجشنبه گذشته گزارش کردند که در ادامه کمک‌های نظامی حامیان اوکراین به این کشور، کمیسیون اروپا از تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو برای افزایش تولید گلوله‌های توپخانه و موشک به‌منظور تجهیز کی‌یف و تامین ذخایر اعضای خود، آمریکا از بسته کمکی نظامی جدید ۳۰۰ میلیون دلاری و کانادا از ارسال ۱۶.۵ دلار تجهیزات پاکسازی مین به اوکراین خبر دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha