۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85104728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه چین: روابط پکن- واشنگتن باید باثبات شود

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبر: 85104728
وزیر خارجه چین: روابط پکن- واشنگتن باید باثبات شود

تهران- ایرنا- کین گانگ وزیر خارجه چین روز دوشنبه گفت که تثبیت روابط چین و ایالات متحده، اجتناب از یک روند کاهشی روابط و ایجاد اختلاف میان دو طرف از اهمیت فراوانی برخوردار است.

به گزارش ایرنا از رویترز، کین در دیدار با سفیر آمریکا در چین در پکن تاکید کرد که آمریکا باید رویکرد خود در قبال مسئله تایوان را را مورد بازنگری قرار دهد و بر اصل چین واحد پایبند باشد.

در شرایطی که چین می کوشد نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد، شی جین پینگ رئیس جمهور چین قرار است هفته آینده میزبان نشست دو روزه ای با حضور رهبران پنج کشور آسیای مرکزی باشد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه چین اعلام کرد رهبران قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان از ۱۸ تا ۱۹ ماه مه (۲۸-۲۹) اردیبهشت در اجلاس چین و آسیای مرکزی شرکت کنند.

به گزارش رسانه های دولتی چین، این نشست که اولین در نوع خود به شمار می آید و هدف آن تقویت روابط اقتصادی و دیپلماتیک آسیای مرکزی با پکن است، در شهر شیان برگزار خواهد شد.

چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ انرژی جهان، تاکنون میلیاردها دلار برای استفاده از ذخایر گاز طبیعی در آسیای مرکزی سرمایه گذاری کرده است. اتصال چین به اروپا از طریق راه آهن کلید موفقیت پروژه جهانی چند تریلیون دلار «یک کمربند و جاده» به شمار می آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha