۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85104771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آشنایی ۱۲ هزار دانش آموز کرجی با مفاهیم زیست محیطی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85104771
آشنایی ۱۲ هزار دانش آموز کرجی با مفاهیم زیست محیطی

کرج - ایرنا- رییس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری کرج اعلام کرد: امسال ۱۲ هزار دانش آموز کرجی با شرکت در اردوهای فرهنگی، آموزشی و تفریحی در بوستان های این کلانشهر با مفاهیم زیست محیطی ، امکانات تفریحی و فعالیت های گروهی آشنا شدند.

به گزارش ایرنا، علیرضا عاقلی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: برنامه های فرهنگی ، آموزشی و تفریحی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب اردوهای یک روزه در بوستان های شاخص کلانشهر کرج به اجرا درآمده است.

وی اظهار کرد: بوستان بانوان جهانشهر، باغ ریحان، پارک ملی ایران کوچک و سافاری پارک محیط‌بان از جمله مکان هایی است که برای بازدید و آموزش دانش آموزان کرجی و استان البرز اختصاص یافته است.

آشنایی ۱۲ هزار دانش آموز کرجی با مفاهیم زیست محیطی


عاقلی افزود: طرح اردوهای رایگان دانش‌آموزی با همکاری اداره آموزش و پرورش و به منظور ارتقا فرهنگ فضای سبز بین دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان فردای ایران و با هدف افزایش حس مسئولیت و حفاظت از محیط زیست انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای دانش‌آموزی از فشارهای روحی، روانی، اجتماعی و خانوادگی می کاهد، بیان کرد: وضعیت محیط زیست و هشدارهای مکرر کارشناسان این حوزه، نیاز به دانش افزایی و آگاهی بخشی محیط زیستی در سطح نظام آموزش و پرورش را دوچندان کرده و عملکرد دانش‌آموزان زمینه ایجاد و شکل‌گیری یک جامعه انسانی سالم، پیشرفته و کارآمد را فراهم می‌سازد.

آشنایی ۱۲ هزار دانش آموز کرجی با مفاهیم زیست محیطی


رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه هر برنامه‌ریزی زیست محیطی در زمان حال منجر به توسعه پایدار در آینده خواهد شد، افزود: مراسم جشن روز درختکاری شهر کرج در اسفند ماه سال گذشته با حضور و استقبال کم نظیر بیش از۷۰۰ دانش‌آموز کرجی در باغستان و حاشیه بزرگراه شمالی برگزار شد.

عاقلی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی باید به عنوان مسوولیت شهروندی در جامعه فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: با هدف آموزش و نهادینه‌سازی فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه، فعالیت‌های مختلفی در روزهای طبیعت، زمین و هوای پاک، تنوع زیستی و هفته محیط زیست، از سوی این سازمان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha