گاز مایع بدون محدودیت به ثبت نام کنندگان در سامانه سدف ارایه می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان، گفت: گاز مایع بدون هیچ محدودیتی و به نرخ دولتی در اختیار ثبت نام کنندگان در سامانه "سدف" ( سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی ) قرار می‌گیرد.

حمید حبیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ این شرکت موظف شده است، نفت سفید و گاز مایع را بر اساس زیرساختهای الکترونیکی و از طریق ثبت نام در سامانه سدف در اختیار متقاضیان و مصرف کنندگان قرار دهد.

وی یادآورشد: بر این اساس فراخوان عمومی و اطلاع رسانی در این خصوص انجام و از مصرف کنندگان گاز مایع درخواست شده است در سامانه سدف ثبت نام کنند تا از طریق این زیرساخت فراورده نفتی گاز مایع به آنها ارایه شود.

حبیبی اظهار کرد: قیمت گاز مایع دولتی است و هر کپسول ۱۱ کیلویی به نرخ ۲۲ هزار تومان در اختیار همه مصرف کنندگان از جمله روستاییان، خانوارهای شهری، استفاده کنندگان این مایع در خودروها و کارخانه ها بدون استثنا قرار می گیرد و تنها شرط ارایه آن ثبت نام در سامانه سدف است.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این سامانه تنها یک بار برای همیشه است، گفت: ثبت نام کنندگان جزو مشتریان شرکت نفت و سهمیه بگیران آن قرار می‌گیرند و هر ماه به تعداد درخواستی که دارند در کارت بانکی آنها شارژ شده و گاز مایع را دریافت می کنند.

حبیبی با اشاره به مزایای اعمال این روش توزیع گاز مایع و نفت سفید، تصریح کرد: در این روش فروشندگان گاز مایع نمی توانند گاز را گرانتر از قیمت مصوب دولتی بفروشند، از انحراف خارج از شبکه جلوگیری و مدیریت مصرف انجام می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی، شفاف‌سازی و اصلاح فرآیندهای تخصیص سوخت در حوزه‌های مختلف، صحت‌سنجی درخواست فرآورده‌های نفتی، پیشگیری از جعل اسناد و مدارک، تسهیل دریافت اطلاعات و ارائه خدمت به شهروندان در حوزه درخواست فرآورده‌های نفتی را از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه بیان و تاکید کرد: راه اندازی این سامانه تنها برای مدیریت و مصرف اصولی گاز مایع است و هیچ گونه افزایش قیمتی اعمال نخواهد شد.

وی افزود: سامانه سدف، درگاهی الکترونیکی برای پاسخگویی به درخواست سوخت و زمینه‌ای مناسب برای ارائه اطلاعات، ایجاد ارتباطات و توسعه خدمات الکترونیک در حوزه درخواست فرآورده‌های نفتی است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان، با بیان اینکه از مجموع ۹۱۲ روستای دارای سکنه در استان زنجان حدود ۲۴۰ روستا فاقد گاز شهری وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر گاز مایع و نفت سفید از طریق شارژ سهمیه در کارت‌های سرپرست خانوار در اختیار ساکنان این روستاها تغذیه شده و عاملان توزیع به ساکنان روستاها، مراجعه و سهمیه‌ را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

وی یادآورشد: ۱۴ هزار خانوار در روستاهای فاقد گاز طبیعی استان زنجان نیز از نفت سفید استفاده می‌کنند و هر ماه چهار کپسول گاز مایع در کارت های بانکی سرپرستان این خانوارها شارژ می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha