۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85107062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ویژه کاشان:هدف از برگزاری یادواره شهدا معرفی الگو به جامعه  است

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان گفت: هدف از برگزاری یادواره شهدا، معرفی شهیدان به عنوان الگوهایی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

به گزارش ایرنا،محمدشریف زارعی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی کنگره ملی سرداران و هزارو ۸۰۰ شهید شهرستان کاشان افزود: یکی از مهم ترین رموز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی زنده نگاه داشتن یاد شهدا است و این مهم تاثیر زیادی در جامعه اسلامی و ایرانی داشته است.

وی اظهار کرد: قشر جوان و نوجوان تنها خاطرات شهدا را شنیده اند و ما باید بتوانیم این اثرات ماندگار را در جامعه ایجاد کنیم و این تنها با هم افزایی تمام مجموعه های شهرستان محقق می شود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد:باید از افراد غیردولتی ازجمله جوانان و نوجوان در بحث برگزاری کنگره ملی سرداران و هزارو ۸۰۰ شهید شهرستان کاشان استفاده شود ، مقام معظم رهبری می فرمایند آنچه از طریق هنر می توان درخصوص شهدا بیان کرد هیچ ابزاری دیگری نمی تواند جایگزین آن شود واز ظرفیت هنرمندان در این حوزه باید استفاده شود.

زارعی گفت: باید تلاش کنیم برنامه ها با نام شهدا و با یک پیوست فرهنگی انجام شود و فضای شهر به سمتی هدایت شود که کارهای فرهنگی به نام شهدا انجام شود.

وی افزود: آثاری که از خانواده شهدا جمع آوری شده باید ماندگار بماند و در آینده باید در باغ موزه دفاع مقدس قرار گیرد ، از مهم ترین برنامه های ما در شهرستان برگزاری کنگره ملی سرداران و هزارو ۸۰۰ شهید کاشان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان هم گفت:در شهرستان کاشان شورای سیاست گذاری برگزای کنگره شهدا تشکیل شده و در راس آن نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان قرار دارد و تعدادی از مسوولان شهرستان و پیشکسوتان ایثار و شهادت هم عضو این شورا هستند.

سرهنگ پاسدار کریم اکبری افزود:ستاد اجرایی کنگره شامل مدیران و دبیران کارگروه های ۱۵ گانه اجرایی است و هیات اندیشه ورز برای ترسیم نقشه راه هم تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: امروز توفیق داریم که بتوانیم خدمتگزار شهدا باشیم و میراث گرانبهای شهدا را داریم و این رسالت سنگین پیامبری فرهنگی ایثار و شهادت کار سنگین و ارزشمندی است و در این حوزه همه باید با نیت خالصانه پای کار باشیم.

اکبری گفت: از شهرستان کاشان ۳۲ یگان در مجموعه یگان های دفاع مقدس حضور داشته اند،از ۲ سال قبل کار تاریخ شفاهی دفاع مقدس را شروع کردیم و باید اطلس دفاع مقدس کاشان ایجاد شود.

وی افزود: باید تا ۲ هفته آینده کمیته های مربوط تشکیل شود و در جلسات مدیران دستگاه ها حضور پیدا کنند و هر ۲ هفته یکبار جلسات ستاد اجرایی کنگره کنگره ملی سرداران و هزارو ۸۰۰ شهید شهرستان کاشان برگزار شود.

کنگره ملی سرداران و هزارو ۸۰۰ شهید شهرستان کاشان امسال برگزار می شود و زمان دقیق برگزاری کنگره پس از برگزاری چندین جلسه هماهنگی مشخص خواهد شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha