تل آویو گیج و سردرگم در انتظار موشک!

تهران-ایرنا- بیش از ۲۴ ساعت بعد از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کماکان ترس و وحشت سراسر سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته و زندگی عادی صهیونیستها مختل شده است که این موضوع به معنای پیروزی مقاومت فلسطین در تحمیل معادله رعب و وحشت به این رژیم است.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» در گزارشی درباره وضعیت سرزمین های اشغالی بعد از ترور سه نفر از رهبران جنبش جهاد اسلامی و خانواده های آنها نوشت: ارتش (رژیم) اسرائیل و مقامات کابینه، هنوز در وضعیت هشدار و منتظر پاسخ فلسطینی ها به این عملیات هستند.

این رسانه صهیونیست به نقل از برخی کارشناسان پیش بینی کرد که بین هزار تا ۱۵۰۰ راکت از سوی جنبش جهاد اسلامی به سرزمین های اشغالی شلیک شود.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز نوشت: (رژیم) اسرائیل منتظر ضدحمله راکتی گسترده از سوی غزه است.

این رسانه صهیونیست درباره دلهره ناشی از نامعلوم بودن زمان و میزان گستردگی پاسخ مقاومت فلسطین نیز نوشت: معلوم نیست جهاد اسلامی کی پاسخ خواهد داد و آیا موشک های آن، غیر از جنوب (سرزمین های اشغالی)، باقی نقاط را هم هدف قرار خواهد داد؟

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز در راستای سیاست تفرقه افکنی در بین گروههای مقاومت نوشت: سئوال دیگر این است که حماس تا چه میزان با جهاد اسلامی در اینباره همکاری خواهد کرد؟

این سوال روزنامه صهیونیست درحالی مطرح شد که اساسا گروههای مقاومت فلسطین در نوار غزه از جمله جنبش های حماس و جهاد اسلامی روز گذشته در چارچوب «اتاق عملیات نظامی مشترک» خود بر پاسخ واحد و یکپارچه به جنایت رژیم صهیونیستی در این منطقه تاکید کردند و مقامات بلندپایه جنبش حماس از جمله اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز وحدت گروههای فلسطینی و از لزوم پاسخ به این جنایت سخن گفتند.

در همین حال، فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی نیز بلافاصله بعد از حمله به غزه، از ساکنان و شهرک نشینان جنوب سرزمین های اشغالی در مرز با غزه خواست وارد پناه گاه ها شوند.

دیگر شمال هم امن نیست

ارتش رژیم صهیونیستی، نه تنها از صهیونیستهایی که در ۴۰ کیلومتری غزه زندگی می کنند، خواسته است که به پناه گاه ها بروند و در مدرسه حاضر نشوند بلکه اعلام کرده است که پناهگاه ها حتی در شمال سرزمین های اشغالی تا شهر «اشدود»، باز هستند.

رعب و وحشت در سرزمین های اشغالی به حدی زیاد است که دیروز مسیر پروازهای فرودگاه «بن گورین» به مسیرهای جایگزین تغییر کرد و سواحل دو شهر «عسقلان» و «اشدود» در سرزمین های اشغالی بسته شد.

شهرداری تل آویو نیز اعلام کرد: تصمیم گرفته است تا ۲۴۰ پناهگاه عمومی در این شهر را برای شرایط اضطراری بازگشایی کند.

بیش از ۲ هزار شهرک‌نشین صهیونیست از ترس حملات راکتی مقاومت، از مناطق مجاور باریکه غزه به سمت مناطق مرکزی و شمال اراضی اشغالی متواری شدند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز دیروز درباره وحشت ناشی از موشک ‌های مقاومت، نوشت: «سکوت اتاق عملیات مشترک (مقاومت) در قبال حمله امروز به غزه، به مراتب ترسناک‌تر از هر حمله‌ای است.»

در ادامه گزارش این شبکه صهیونیستی آمده است: اسرائیل برای جلوگیری از تشدید حملات در غزه با مصر و برای جلوگیری از حملات راکتی از لبنان، با نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل موسوم به "یونیفل" در حال رایزنی است.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ گروه‌های مقاومت، حریم هوایی خود را به روی پروازهای داخلی تا شعاع ۱۰ کیلومتری اطراف نوار غزه بسته است.

از طرفی، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که طرف‌های میانجی تلاش می‌کنند که جنبش حماس را به خویشتن‌داری دعوت کرده و مانع از مشارکت این جنبش در پاسخ احتمالی جهاد اسلامی شوند.

پیش‌بینی ناپذیری گیج‌کننده!

پیش بینی ناپذیر شدن زمان و میزان پاسخ گروه های مقاومت فلسطین، مقامات صهیونیست را گیج کرده است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به روسای شهرک‌های صهیونیستی ابلاغ کرده که باید برای هر سناریویی از جمله جنگ طولانی‌مدت با غزه آماده باشند.

در همین رابطه، نشست امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه پایان یافت و بر اساس گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در آماده باش خواهند بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پس از نشست امنیتی کابینه این رژیم در عصر سه شنبه گفت: ما در بحبوحه یک درگیری هستیم و برای همه سناریوها آماده هستیم. من به نیروهای خود دستور داده‌ام که برای هرگونه تشدید تنش از هر جبهه‌ای آماده شوند.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه در تازه‌ترین جنایات خود در نوار غزه، با بمباران این منطقه، ۱۵ شهروند فلسطینی را شهید و ۲۰ نفر دیگر را زخمی کردند. در میان شهدا و زخمی‌ها چند زن و کودک دیده می‌شود.

در پی این حمله، منازل شخصی جهاد شاکر الغنام، خلیل البهتینی و طارق محمد عزالدین از فرماندهان «سرایا القدس» (تیپ قدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هدف قرار گرفت و این فرماندهان مقاومت فلسطینی همراه با همسران خود و تعدادی از فرزندانشان به شهادت رسیدند.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای ارتکاب این جنایت، تاوان خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha