فتاح: ملاحظات زیست‌محیطی در اجرای واحد تولیدی مصوبه سفر دولت در مهدیشهر رعایت می‌شود

سمنان- ایرنا- رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی واحد تولید لاستیک خودرو به عنوان یکی از مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی به استان سمنان در مهدیشهر، گفت: تمام ملاحظات زیست‌محیطی در اجرای این کارخانه لاستیک‌سازی مدنظر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح روز چهارشنبه در نشست با سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در استانداری به منظور بررسی طرحهای بنیاد مستضعفان در استان سمنان، افزود: بحث راه اندازی مجموعه ایران تایر در شهرستان مهدیشهر استان سمنان یک فرصت بسیار مناسب و ظرفیت سرمایه‌گذاری و اشتغال برای استان است، ضرورت دارد تا هماهنگی‌ها برای اقدامات لازم تسریع یابد.

وی ابراز داشت: مباحث و مسائل و ملاحظات محیط زیستی استان در خصوص راه اندازی مجموعه ایران تایر، مورد تاکید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز هست و نظارت ها برای رعایت چارچوب و استانداردهای محیط زیستی با دقت انجام می شود.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یادآور شد: مباحث و مسائل پیرامون صدور سند تک برگی برای زمین مجموعه مدنظر کارخانه جدید در مهدیشهر به جهت تسریع در امور راه‌اندازی شرکت ایران تایر، توسط استان در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: جلسه ای با حضور استاندار سمنان و نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و رسیدگی به وضعیت پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل ملت،‌ ملی و سپه و تسریع در امر خرید تجهیزات و راه اندازی مجموعه ایران تایر، برگزار شود.

فتاح تاکید کرد: در خصوص مسکن مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و محرومان بنیاد مسکن، سهمیه استان سمنان بالغ بر ۴۳۰ مورد است که تاکنون ۴۰۰ واحد احداث شده و بقیه نیز انجام‌ می‌شود.

وی بیان کرد: پس از پایان و اتمام کار احداث و ساخت این سهمیه، مجدد میزان این سهمیه برای استان تخصیص می یابد.

رویکرد حمایتی بنیاد مستضعفان در استان سمنان

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۷۰۰ قطعه زمین روستایی مسکونی و کشاورزی در استان سمنان به مساحت ۱۷ هزار هکتار تحت مدیریت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی وجود دارد که نیازمند صدور سند است، گفت: تاکنون ۴۰۰ سند به روستاییان منتقل شده و تا پایان شهریور به سرعت انتقال این اسناد انجام می شود و پایان خواهد یافت.

وی گفت که هشت هزار و ۵۰۰ بسته لبنی به ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار تومان توسط کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و بهزیستی در سال گذشته در استان توزیع شد و تمامی ایتام بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان سال جاری، بسته حمایتی ۶۰۰ هزار تومانی دریافت کردند.

فتاح یادآور شد: ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات ویژه جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سال گذشته تخصیص یافت که توسط بانک سینا استان پرداخت شد.

وی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه کمک های موردی به بهزیستی و کمیته امداد خمینی(ره) استان خبر داد و افزود: زمین های متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان مهدیشهر با کاربری مسکونی ویژه احداث مسکن ملی برای محرومان‌ کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) و بهزیستی به محدوده الحاق می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان سفر کرد و نهمین سفر استانی دولت سیزدهم ۵۴١ مصوبه در سمنان داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha