۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85107477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف در دیدار امیرعبداللهیان: اجلاس چهارجانبه، گام خوبی برای مسائل سوریه بود + فیلم

مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست چهارجانبه مسکو از نتایج این اجلاس ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لاوروف چهارشنبه در دقایق آغازین این دیدار افزود: اجلاس چهارجانبه، گام خوبی درباره مسائل سوریه بود.

لاوروف برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی در آینده نزدیک در تهران را در تعمیق مناسبات دوکشور حائز اهمیت دانست و همچنین ابراز امیدواری کرد که بخش‌های تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در همایش «همکاری‌های اقتصادی فدراسیون روسیه و جهان اسلام» در شهر قازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه حضور فعالی داشته باشند.

وزیر امور خارجه ایران نیز  در این دیدار تاکید کرد: باید تلاش شود تا روابط رو به پیشرفت دو کشور، در مسیر درست جاری خود با سرعت بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از همکاری تنگاتنگ دو کشور در حل و فصل سیاسی مسئله سوریه، برگزاری نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه ( ایران-روسیه-سوریه-ترکیه) در مسکو در خصوص سوریه را نتیجه مثبت این همکاری ارزیابی و از میزبانی مطلوب روسیه در برگزاری خوب این نشست تشکر و قدردانی کرد.

در ملاقات دکتر حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف راه های گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ویژه در عرصه اقتصادی و بازرگانی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. دو وزیر روند رو به رشد روابط دو کشور را مثبت ارزیابی کردند. 

 وزرای امور خارجه دو کشور توسعه کریدور شمال _ جنوب و همکاری های مالی و بانکی را در توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی و تعمیق مناسبات دو کشور حائز اهمیت دانسته و بر لزوم ایجاد تسهیلات در فعالیت‌های بخش های خصوصی طرفین و تسهیل در تردد اتباع دو کشور تاکید کردند.

این دیدار چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از برگزاری نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه درباره سوریه برگزار شد.

این دیدار دومین ملاقات وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسکو از ابتدای سال ۱۴۰۲ است. امیرعبداللهیان روزهای آغازین امسال نیز در سفری به مسکو درباره توسعه مناسبات تهران-مسکو با لاوروف دیدار داشت.

وزیر امور خارجه ایران پیش از نشست چهارجانبه مسکو نیز با وزیر امور خارجه سوریه دیدار داشت. امیرعبداللهیان همچنین با همتای خود از ترکیه جداگانه دیدار داشت.

نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در مسکو برگزار شد.
عمارت تشریفات وزارت امور خارجه روسیه در مسکو میزبان دکتر حسین امیرعبداللهیان، سرگئی لاوروف، فیصل المقداد و مولود چاووش‌اوغلو بود و آنها درباره حل مسائل سوریه در چارچوب سیاسی گفت‌وگو کردند.
آخرین تکاپوها در چارچوب همکاری های این چهار کشور مربوط به اجلاس وزیران دفاع بود که اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به میزبانی مسکو برگزار شد.
پیش از آن، چهار کشور اواخر فروردین ماه در سطح معاونان وزارت امور خارجه در پایتخت روسیه، مذاکراتی در این راستا داشتند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه با هدف شرکت در نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه درباره سوریه وارد مسکو شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha