انتقاد شدید کره‌شمالی از نشست مشترک ژاپن و کره جنوبی/تبانی نظامی است

تهران- ایرنا - کره شمالی از نشست این هفته یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن انتقاد از آن به عنوان راهی به سوی تبانی نظامی میان دو کشور یاد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یونهاپ، یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن یکشنبه در سئول با یکدیگر دیدار کردند و درباره آنچه از سرگیری کامل "دیپلماسی میانجی " یا دیدارهای منظم دوطرفه میان رهبران دو کشور پس از سالها روابط سرد بر سر مسائلی از جمله قوانین استعماری ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ ژاپن که شامل مسئله کاراجباری نیز هست یاد می شود مذاکره کردند.

در نخستین واکنش کره شمالی که از تارنمای یوریمینزوکری منتشر شد از این نشست به عنوان تبانی نظامی میان کره جنوبی و ژاپن به درخواست آمریکا یاد کرد. این تارنما همچنین آشکارا از اظهارات رئیس جمهوری کره جنوبی انتقاد کرده است. یون سوک یول روز یکشنبه پیشنهاد کرد ژاپن می تواند در بیانیه واشنگتن شرکت کند. بیانیه واشنگتن توافقی میان سئول و واشنگتن باهدف تقویت تعهد گسترش بازدارندگی آمریک به شرق آسیاست.

تارنمای یوریمینزوکری ادعا کرده سیاست خارجی مطیعانه رئیس جمهوری کره جنوبی به ژاپن برای سرپوش گذاشتن بر استبداد گذشته اش کمک کرده است و با درنظر گرفتن ادعای حق حاکمیت جزایر شرقی دوکدو کره جنوبی از سوی ژاپن و برنامه توکیو برای رهاسازی آب های آلوده از راکتور اتمی فوکوشیما این سیاست بله قربان گو پررنگ تر می شود.

در این گزارش آمده است احتمال حضور ژاپن در بیانیه واشنگتن نشانگر نیت شیطانی آمریکا برای ایجاد ائتلاف نظامی هسته ای به رهبری این کشور در شمال شرقی آسیاست و این بیانیه بی بدیل ترین سناریو برای تقابل هسته ای است که به شکلی جدی صلح و امنیت را نه تنها در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا بلکه برای تمام جهان تهدید می کند.

در مقاله ای به قلم کیم سول هوآ پژوهشگر بنیاد مطالعات ژاپن در وزارت امور خارجه کره شمالی که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده آمده است : «اگر ژاپن به ائتلاف سه گانه نظامی بپیوندد و رویش را از واقعیت برگرداند، مسبب فرو رفتن و سقوط شمال شرقی آسیا در بی ثباتی خواهد شد و در نهایت این منطقه را به دریایی شعله ور تبدیل خواهد کرد. »

پیونگ یانگ امروز بار دیگر از این نشست انتقاد و خاطرنشان کرد نشست میان رهبران کره جنوبی و ژاپن تنها به بی ثباتی منطقه خواهد انجامید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha