۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85108065
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

جهاد کشاورزی همدان از کشت هندوانه حمایت نمی‌کند

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبر: 85108065
جهاد کشاورزی همدان از کشت هندوانه حمایت نمی‌کند

همدان - ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: با توجه به اینکه محصول هندوانه آب بر است کشت آن در استان جایی ندارد و حمایت نمی شود.

رضا بهراملو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره الگوی کشت محصولات زراعی استان افزود: در این طرح به مرور ضمن حفظ تولید، از سطح زیرکشت محصولات با نیاز آبی بالا کاسته خواهد شد و محصولات با نیاز آبی پایین تر جایگزین این کشت ها خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: الگوی کشت محصولات زراعی برای نخستین بار در استان همدان رونمایی شد و این استان آزمونه(پایلوت) اجرای الگوی کشت در کشور است.

بهراملو گفت: الگوی کشت سال زراعی ۱۴۰۱ برای همه شهرستان های استان همدان تدوین شده است و کشاورزان باید طبق این الگو محصولات خود را کشت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس الگوی کشت سال ۱۴۰۱ سطح زیرکشت هندوانه در استان همدان صفر می شود و کشت دوم در سطح شهر همدان ممنوع است.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha