کشتی با چوخه می تواند برند ورزشی خراسان بزرگ باشد

مشهد -ایرنا- دبیر همایش ملی برند در ورزش گفت:کشتی با چوخه در خراسان بزرگ از ویژگی های ناملموس است که در خون این مردم وجود دارد و می تواند به عنوان برند ورزشی این خطه معرفی شود.

دکتر سیدمرتضی عظیم زاده روز پنجشنبه و در حاشیه سومین همایش برند در ورزش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کشتی با بحث های آیینی، معرفتی و پهلوانی خود می تواند برای ما در ورزش، ارزش آفرین باشد.

او همچنین در خصوص ویژگی کلمه برند اظهار کرد:این کلمه ویژگی هایی دارد که تا کنون معادل فارسی کاملی برای آن در نظر گرفته نشده است و این موضوع در کتاب "برند در ورزش" مورد بررسی قرار گرفته است و همچون کلمه تلفن و پست که معادل فارسی ندارد جایگزینی کلمه های نمانا، شناسه و ویژند نمی‌تواند جامعیت معنی برند را بردوش خود بکشد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: سومین همایش ملی برند در ورزش همچون ۲ همایش قبل، در راستای ماموریت این دبیرخانه که همان توسعه و کاربرد علم برند در صنعت ورزش است پیگیری می‌شود.

عظیم زاده افزود: در همایش‌های قبلی نشان داده شد که مسیر توسعه تولیدات علمی برند در ورزش، نقش مهمی را ایفا می‌کنند و امید است این همایش نیز در همین راستا موثر واقع شود.

وی ادامه داد: همچنین در این همایش تلاش می‌شود تا با رویکردی کاملاً علمی و حرفه ای به ارزیابی و انتخاب برندهای برتر ورزشی نیز پرداخته شود و این اقدام آغازی برای ایجاد رقابتی حرفه ای در صنعت ورزش خواهد شد.

دبیر همایش ملی برند در ورزش با اشاره به رونمایی از چند برند جدید ورزشی گفت: این همایش محلی برای ارائه آرا و نظرات جدید در حوزه برند در ورزش توسط استادان و دانشجویان است.

عظیم زاده با اشاره به محورهای این همایش افزود: در این نشست، مفاهیم برند شامل هویت، ارزش ویژه، تصویر، شخصیت، معماری و ارزش گذاری برند بررسی می شود همچنین برند و علوم مدیریت، جامعه شناسی، اخلاق، روانشناسی، اقتصاد و توریسم بررسی می شود.

وی اضافه کرد:از جمله محورهای این همایش می توان به برند باشگاهی و سازمانی در ورزش، برند شخصی در ورزش، برند و بازاریـابـی، برند و کارآفرینی، برند و بین الملل و همچنین نقش برندهای ورزشی در پدافند غیر عامل اشاره کرد.

دبیر همایش ملی برند در ورزش در خصوص تفاوت این دوره با دوره های پیشین گفت: در برگزاری سومین دوره این همایش به هدف خود که همان نزدیکی بین بدنه اجرایی ورزش و علم است نزدیک شده ایم که برگزاری این دوره در محل اداره کل ورزش و جوانان نشان از همین نزدیکی دارد.

عظیم زاده با اشاره به حضور تنی چند از استادان علمی مطرح حوزه ورزش در این همایش افزود: انجمن صنعت ورزش استان خراسان رضوی به عنوان یکی از بازیگران مهم ورزش استان نیز به صورت پررنگ در این دوره از همایش ظاهر شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ مقاله برای ارائه در این همایش تخصصی پذیرفته شده است که تعدادی از آنها در قالب سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارایه می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha