جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی جامعه نقش بی‌بدیل دارد

مهاباد - ایرنا - امام جمعه موقت مهاباد گفت: جهاد کشاورزی در زمینه نظارت، تولید محصولات و کالاهای اساسی در تامین امنیت غذایی جامعه نقش مهم و بی‌بدیلی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی افزود: کارشناسان ابن سازمان با نظارت مستمر خود بر بازار فروش و مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت نقش مهمی در تامین کالا و مایحتاج عمومی مردم ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی به عنوانی جهادگرانی گمنام، به صورت شبانه روزی بر بازار محصولات مختلف نظارت دارند تا شهروندان بتوانند با خیال آسوده مواد غذایی مورد نیاز را خریداری و مصرف کنند.

امام جمعه موقت مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله پرداخت زکات در اسلام گفت: بر مسلمانان واجب است همچنان که نماز را اقامه می‌کنند در زمینه پرداخت زکات هم همت داشته و سهم نیازمندان را فراموش نکنند.

وی اظهار کرد: زکات سهمی از درآمد هر فرد است که باید از راه شریعت به مستمندان پرداخت شود تا هم نیکوکاران توشه‌ای برای آخرت خود اندوخته باشند و هم نیازمندان از عهده تامین نیازهای روزانه خود برآیند.

ماموستا رشیدی از مومنان خواست در این ایام که به عید قربان نزدیک می‌شویم، خانواده‌های نیازمند را فراموش نکنند و با پرداخت زکات و کمک افراد به آنها، سعادت دنیا و آخرت را برای خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها در مهاباد بیش از ۱۳ هزار مددجو تحت پوشش دارد، افزود: بخش زیادی از نیازهای این خانواده‌های نیازمند توسط خیرین تامین می‌شود و مومنان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تحویل کمیته امداد و بهزیستی دهند، تا در اختیار نیازمندان واقعی قرار گیرد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha