در سومین روز نمایشگاه کتاب چه گذشت؛ به نام همه به کام کودک

تهران- ایرنا- سومین روز سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور پررنگ کودکان و برنامه‌های متنوع برای این قشر به کام آینده‌سازان رقم خورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سومین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطابق با پیش‌بینیِ شلوغی تعطیلی پایان هفته پیش رفت. خانواده‌هایی که گشت و گذار در مصلای امام و پیاده روی در سالن‌های کتاب را همراه با کودکانشان به برنامه های دیگر ترجیح داده بودند.

اما برنامه‌های نمایشگاه هم به منظور حداکثر بهره‌بردن کودکان از این رویداد ۱۱ روزه سالانه با میل و علاقه کودکان هماهنگ شده بود. کانون پرورش فکری کودکان با اجرای نمایش، مخاطبان کوچک نمایشگاه را میزبانی می‌کنند که اتفاقا با استقبال قابل توجه نسل نونهال تئاتردوست نمایشگاه مواجه است.

بخش کودک و نوجوان هم همچنان با غرفه‌هایی که هرروز به سرگرمی‌های متنوعشان برای جلب نظر کودکان می افزایند، پذیرای بچه‌ها هستند. یک غرفه بچه‌ها را پای قصه گویی میخکوب کرده، غرفه دیگر کودکان را با سرهم کردن وسایل و تکه های مختلف اسباب بازی و نقاشی های تو در تو به ابراز خلاقیت هایشان تشویق می کند.

در سومین روز نمایشگاه کتاب چه گذشت؛ به نام همه به کام کودک

کتابخانه سیار یار مهربان نیز هم تماشاچیان خودش را دارد، استقرار این اتوبوس در محوطه مصلی در قسمت ورودی بخش کودک و نوجوان در دعوت و جذب کودکان به این بخش بی تاثیر نیست.

اجرای استندآپ کمدی نیز از برنامه های جذاب امروز برای خانواده ها و بازدیدکنندگان نمایشگاه سی و چهارم بود، بخش میانی شبستان هم امروز بسیاری را پای نمایش خیمه شب بازی و مبارک کشانده بود.

در قسمت دیگری از شبستان هم برای بازدیدکنندگان پرده خوانی و نقالی تدارک دیده شده است.

در سومین روز نمایشگاه کتاب چه گذشت؛ به نام همه به کام کودک

نوروز ناشران

یکی از شاخصه‌های جذاب نمایشگاه کتاب دید و بازدید ناشران بعد از یک سال است، این رویداد را می توان فرصتی برای گفتگو و تبادل نظر این صنف دانست. گپ و گفت ناشران در ساعات خلوتی، رفت و آمد بین غرفه ها و هم قدمی آنها دیدارهای نوروزی را تداعی می کند.

اما یکی دیگر از تصویرهای آشنا و همیشه همراه نمایشگاه دیدار نویسندگان آثار مختلف و شاعران با مخاطبان خود به شکل رودررو و برگزاری جشن امضای آثارشان است. شلوغی دور انتظار برخی غرفه ها و صف مشتاقان یکی از نشانه هایی است که هر رهگذری را متوجه جشن امضا می کند.

یکی از ناشران از نمایشگاه به پاتوق فرهنگی تعبیر می کند و می گوید: اینجا تنها جایی است که امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه ناشران، نویسندگان و فعالان عرصه نشر با مخاطبان فراهم می‌شود و این را در هیچ زمان و مکان دیگری نمی‌توان سراغ گرفت.

در سومین روز نمایشگاه کتاب چه گذشت؛ به نام همه به کام کودک

کتاب بخرید، ساندویچ بخورید

اما نمایشگاه طبق روال هرساله شاهد ردیف اغذیه فروشی‌ها نیز هست، غرفه هایی که امسال تعداشان به نظر بیشتر از هرساله است و مشتریانشان هم کمتر از غرفه‌های کتاب نیست، بازدید کنندگان مصلی هم غذای جسم برایشان مهیاست و هم غذای روح. تا دلتان هم بخواهد تنوع غذایی دارند از غذای محلی و سنتی مثل کباب بناب گرفته تا انواع پیتزا و فست فود.

اطراف حوض میانی محوطه مصلی هم فضایی کافی شاپ گونه برای سرو بستنی و فالوده ساخته که بسیاری از زوج ها و خانواده ها را برای استراحت و تجدید قوا به سمت خود کشانده است.

حضور اقوام با لباس‌های محلی از جمله کردی نیز در میانه لباس‌های متنوع اما از یک سبک ملی به جاذبه های دیداری نمایشگاه افزوده است.

سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ترکیبی از انواع هنرآفرینی ها، خدمات گوناگون، حضور متفاوت اقشار مختلف با محوریت و مادری کتاب به مهربانی یار مهربان صحه گذاشته است.

این رویداد با برنامه های متنوع و عرضه تازه ترین های بازار نشر تا ۳۰ اردیبهشت میزان کتاب دوستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha