۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85109527
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترس رژیم صهیونیستی از قیام فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی ۴۸

تهران - ایرنا - در بحبوهه درگیری ارتش رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت فلسطینی و احتمال قیام و برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز از سوی فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی ۴۸ و راهپیمایی پرچم صهیونیست ها که قرار است چند روز دیگر در قدس اشغالی برگزار شود، ترس و نگرانی مقامات رژیم اسرائیل را برانگیخته است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «عربی ۲۱» امروز (شنبه) نوشت: در حالی که نوار غزه شاهد حملات مستمر بمب افکن های رژیم صهیونیستی می باشد، محافل این رژیم اشغالگر ترس و نگرانی خود را از تظاهراتی که ممکن است در شهرهای اشغال شده فلسطین مشابه آنچه در جریان نبرد "سیف القدس" در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد، ابراز می‌کنند.

بر اساس این گزارش، مقامات رژیم اسرائیل برآورد می‌کنند که طرف‌هایی به دنبال تحریک فلسطینیان ساکن سرزمین‌های ۴۸ برای جلوگیری از راهپیمایی پرچم (صهیونیت ها) در قدس اشغالی هستند.

«ایتسیک ساوان» خبرنگار روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» گفته است که پلیس (رژیم اشغالگر) اسرائیل در روزهای اخیر ارزیابی‌هایی را در ارتباط با حملات جاری به غزه انجام داده است.

وی اظهار داشت: پلیس اسراییل (رژیم صهیونیستی) ترس آن را دارد که نیروهای مقاومت فلسطین همزمان با حملات خود به سرزمین‌های اشغالی، فلسطینی‌های ساکن مناطق ۴۸ را به تظاهرات و اقدامات اعتراضی بکشانند.

فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های ۴۸ به آن دسته از فلسطینی‌هایی اطلاق می‌شود که از سال ۱۹۴۸ در خاک اشغال شده فلسطین (سرزمین های اشغالی) زندگی می‌کنند.

عرب‌های حاضر در سرزمین‌های اشغالی حدود ۱.۹ میلیون نفر یعنی حدود یک پنجم حمعیت حاضر در سرزمین‌های اشغالی هستند. در طول ۷۵ سال اشغال فلسطین از سوی صهیونیست ها، سیاست‌مداران و رسانه‌های صهیونیستی و غربی تلاش کرده‌اند این‌گونه وانمود کنند که جمعیت سرزمین‌های اشغالی یهودی است و اقلیت عرب ساکن این رژیم را نادیده بگیرند تا از این طریق پاکسازی هویتی مسلمانان و اعراب را اجرایی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha