۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85109777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات مغربی ها در حمایت از مردم فلسطین

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
کد خبر: 85109777
تظاهرات مغربی ها در حمایت از مردم فلسطین

تهران-ایرنا- مردم کشور مغرب در حمایت از مردم فلسطین تجمع های اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی۲۱، فعالان مغربی جمعه شب در رباط پایتخت این کشور در راستای حمایت از مردم فلسطین و در محکومیت تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

جنبش توحید و اصلاح در کمیپنی تحت عنوان «حمایت و یاری» تظاهرات برگزار کرد و شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست گرفتن پرچم فلسطین شعارهایی علیه جنایت های رژیم صهیونیستی سر دادند.

تظاهرات کنندگان مغربی همچنین خواهان توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

اوس رمال، رئیس جنبش توحید و اصلاح در این باره تاکید کرد: در این لحظات که ما درحال برگزاری تجمع اعتراضی هستیم جنگنده - بمب افکن های رژیم صهیونیستی درحال بمباران کردن خانه های مردم فلسطین هستند؛ خانه هایی که زن و کودک و پیر در آن ها وجود دارد، اگر این جنایت جنگی نباشد پس جنایت جنگی چیست؟

وی افزود: متاسفانه در سایه همه گیری سازش (موسوم به عادی سازی روابط) که خطرناک تر از همه گیری کرونا می باشد، ما مجبور به برگزاری چنین اعتراضاتی می شویم.

رمال خواهان لغو توافقات سازش میان کشورهای عربی از جمله مغرب با رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد که این توافقات جز بدبختی و مشکلات چیزی برای ما نخواهد داشت.

از سوی دیگر جبهه مغربی حمایت از فلسطین و مبارزه با سازش خواستار برگزاری تظاهرات از روز یکشنبه در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

در سطح رسمی نیز یک منبع در وزارت خارجه مراکش تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

از سحرگاه روز سه‌شنبه هفته جاری جنگنده‌ - بمب افکن های رژیم صهیونیستی حملاتی را به غزه انجام داده‌اند که بر اثر آن ۳۳ فلسطینی از جمله ۶ تن از فرماندهان گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسیدند.

در پاسخ به این حملات، گروه‌های مقاومت فسلطینی نیز «تل آویو» و سایر شهرهای صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی را با موشک و راکت هدف قرار دادند که در جریان آن شماری از صهیونیست‌ها زخمی و خسارت مادی زیادی به این مناطق وارد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha