ایران کشور دوست و هم پیمان سوریه است/هدف مذاکرات چهارجانبه خروج نیروهای ترکیه از سوریه

دمشق - ایرنا- «بثینه شعبان» مشاور ارشد سیاسی رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت که جمهوری اسلامی ایران کشور دوست و هم پیمان سوریه است.

به گزارش ایرنا ، «بثینه شعبان» مشاور ارشد سیاسی رئیس جمهوری سوریه امروز در سخنانی دریک نشست رسانه ای در پاسخ به سوال خبرنگار بین الملل ایرنا درباره مذاکرات بین سوریه و ترکیه در چارچوب کمیته چهارجانبه متشکل از ایران، سوریه، روسیه و ترکیه و آخرین دور مذاکرات این کمیته در سطح وزیران خارجه در مسکو گفت که دمشق بر لزوم حضور تهران در این مذاکرات تاکید داشت زیرا کشور دوست و هم پیمان ما به شمار می رود.

وی افزود که هدف خروج نیروهای اشغالگر ترکیه از خاک سوریه است و آنها خاک سوریه را اشغال کرده اند و باید خارج شوند و خاک سوریه باید به این کشور بازگردد.

بثینه شعبان در بخش دیگری از سخنان امروز خود در نشستی رسانه ای تصریح کرد که توافق عربستان و جمهوری اسلامی ایران با کمک چین یک مرحله جدید را نه فقط برای تهران و ریاض بلکه برای منطقه رقم زد.

وی افزود که این توافق نقطه عطف مهمی است و آن اینکه فرزندان کشورهای منطقه می توانند برای نزدیکی روابط و گفت وگو بین خودشان بدور از دیکته ها و منافع آمریکا گام بردارند و این چیزی بود که ما به آن چشم دوخته بودیم زیرا همه ما اتفاق نظر داریم که استعمار غربی أساس مشکل و مصیبت ها و جنگ ها است.

بثینه شعبان تصریح کرد: شکل قدیمی این استعمار تغییر کرده است اما شکل جدید آن خطرناکتر است زیرا بدنبال فتنه انگیزی داخلی در کشورها و فتنه انگیزی بین کشورهای همجوار یکدیگر است.

وی با اشاره به سلطه گری رسانه های غربی و انعکاس تحولات براساس اهداف و مقاصد خاص خود و به زیان ملت های منطقه افزود: اولین چیزی که باید به آن فکر کنیم، این است که رسانه ها و صدای خود را چطور تقویت کنیم و نقش أصحاب رسانه در این زمینه بسیار مهم و جدی است و باید صدای خود را به دشمن قبل از دوست برسانیم.

بثینه شعبان درباره اوج گیری شرق و موضوع پیوستن ایران به سازمان شانگهای گفت: سازمان شانگهای دو روز پیش در هند تشکیل جلسه داد و این سازمان نیمی از ساکنان جهان را تشکیل خواهد داد و اقتصاد کشورهای زیر مجموعه بریکس نیز قویتر از گروه جی ۸ است و این یک تحول مهم در جهان است که بسیاری از کشورها منتظر ثمرات آن هستند.

مشاور ارشد سیاسی رییس جمهوری سوریه تصریح کرد: غرب از نظر فرهنگی سقوط کرده است و نبرد بین ما و غرب یک نبرد فرهنگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha