دور اول طرح حامیم با ۵۰۰ رویداد فرهنگی برگزار شد

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دور اول طرح حامیم با ۵۰۰ رویداد فرهنگی یک تا دوهفته‌ای در تابستان ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهدی فاطمی پور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست افتتاحیه دوره های توانمندسازی حلقه های میانی دانشجویان فعال فرهنگی اجتماعی (حامیم) اظهار داشت: امروز تقدیر از برگزارکنندگان و فعالان دور اول طرح حامیم (تابستان ۱۴۰۱) و افتتاحیه دور دوم آن در تابستان ۱۴۰۲ را برگزار می کنیم.

وی در این نشست که در تالار پیامبر اعظم وزارت کشور با حضور وزیر کشور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: سال تحصیلی گذشته را پس از دو و نیم سال تعطیلی آموزش حضوری در دانشگاه ها آغاز کردیم. این وضع باعث شده بود ساختارها و نظام های فرهنگی دانشگاه ها متزلزل شوند و نگرانی هایی را از آغاز آموزش حضوری در دانشگاه ها پدید آوردند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در فضایی وارد سال تحصیلی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ شدیم که فاصله بین نسلی بین دانشجویان به وجود آمده بود. برخی رسوم و برنامه های دانشگاه آسیب خورده و برنامه های فرهنگی و تربیتی در دانشگاه برگزار نشده بودند.

وی ادامه داد: در دور اول طرح حامیم با کمک روسای دانشگاه ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، دانشگاه فرهنگیان و استانداران سراسر کشور، حدود ۵۰ رویداد بین یک تا دوهفته ای در سطح کشور برگزار کردیم.

فاطمی پور ادامه داد: به این شکل قدم اول را قبل از شروع سال تحصیلی در تابستان ۱۴۰۱ برداشتیم تا انسجام فعالان فرهنگی و سیاسی دانشگاه ها در فضای صمیمی و تمام وقت شکل بگیرد. در این رویدادها موضوعات حساس مطرح و سوالات جدی پاسخ داده شدند و ساماندهی اولیه رقم خورد.

به گزارش ایرنا، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها و مشارکت دانشگاه های سراسر کشور همچنین همکاری تشکل‌های دانشجویی در تعدادی از دانشگاه ها برگزار شده و حضور دانشجویان در این طرح ۲ واحد آموزشی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha