خاطره یک ناشر از نحوه آموزش در مدارس لندن + فیلم

تهران-ایرنا- مدیر عامل موسسه پژوهشی میراث مکتوب گفت: ما پرورش را در کنار آموزش قرار داده‌ایم ولی در مورد پرورش کاری نکرده‌ایم. یعنی سعی کرده ایم داده‌ها و دانش‌ها و محفوظات را به کودکان خود انتقال دهیم تا از کودک خود یک دانشمند بسازیم ولی در عمل اشتباه کرده ایم.

او در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره سرانه پایین کتابخوانی در کشور تصریح کرد: در یکی از سفرهایی که برای شرکت در کنفرانسی به لندن رفته بودم دیدم بچه های مدرسه ابتدایی را در پارکی پخش کرده اند و به آنها قلم و کاغذ و انواع مدادها داده اند. معلم ها به آنها می ‌گویند اول خوب فکر کنید و به طبیعت نگاه کنید و سپس هر چه به ذهنتان رسید را نقاشی کنید. اما بعد باید مستدل به ما بگویید که چرا این نقاشی را کشیده‌اید؟ آنها با این کار دانش آموزان خود را خلاق و دارای قدرت استدلال بار می‌آورند.

ایرانی با بیان این که پرورش یک کار کارگاهی و عملی است گفت: دانش آموز در کنار حفظ کردن و فراگرفتن درس، باید دست به قلم شود و بتواند در کلاس‌های مدرسه راههای مدیریتی و عملیاتی را در رابطه با مدیریت زندگی‌اش فراگیرد.

این ناشر افزود: عمده مساله پایین بودن سرانه مطالعه در کشور را من در آموزش و پرورش می‌دانم. یعنی اگر ما در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه از دوران کودکی در خانواده و در دوران ابتدایی در مدرسه برنامه ای داشتیم طبعا علاقمندان زیادتری به مطالعه پیدا می‌شدند. اما چون نوع مدیریت آموزشی کشور با آن چیزی که باید صورت می‌گرفته است فاصله محسوسی داشته است نتیجه خوبی نگرفته‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha