پذیره‌نویسی پروژه بیواتانول کرمانشاه در بورس عرضه می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: کار عرضه پذیره‌نویسی سهام پروژه «بیواتانول» کرمانشاه به منظور تامین مالی آن از طریق بازار سرمایه خرداد ماه امسال آغاز می‌شود.

محمد بهمن روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در روز ۱۷ اردیبهشت ماه جاری طرح بیواتانول کرمانشاه تحت عنوان شرکت سوخت سبز زاگرس به عنوان یک صندوق پروژه در استان کرمانشاه در بورس اوراق بهادار تهران توسط هیات پذیرش تایید شد.

وی افزود: بر همین اساس پیش بینی شده است پذیره نویسی این طرح در خردادماه امسال در بورس اوراق بهادار تهران انجام شود که مبلغ کل این پذیره نویسی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اهمیت تامین مالی پروژه‌های بزرگ استان از محل بازار سرمایه تاکید کرد: با تزریق این مبلغ به طرح بیو اتانول کرمانشاه پیش بینی می شود این طرح که هم اکنون از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است در نیمه دوم امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

بهمن یادآور شد: پذیره نویسی این طرح به دلیل آنکه شرکت سوخت سبز زاگرس جزو شرکت های دانش بنیان است از اینرو با حمایت کامل سازمان بورس اوراق بهادار کشور مورد پیگیری قرار گرفت و به عنوان اولین پروژه ای که از این طریق تامین مالی می شود، مطرح شده است.

پذیره‌نویسی پروژه بیواتانول کرمانشاه در بورس عرضه می‌شود

عرضه پذیره نویسی به سهامداران خردادماه آغاز خواهد شد

وی با بیان اینکه عرضه پذیره نویسی به سهامداران خردادماه آغاز خواهد شد ادامه داد: با توجه به اینکه واحد بیواتانول کرمانشاه یک طرح ملی است که در استان کرمانشاه در حال اجراست و با توجه به اینکه بورس اوراق بهادار تهران آن را عرضه خواهد کرد از اینرو قطعا پذیره نویسی آن برای سهامداران می تواند بازدهی داشته باشد.

بهمن با دعوت از مردم استان کرمانشاه برای مشارکت در این پذیره نویسی افزود: این طرح ملی جزو یکی از طرح های خاص کشور است و توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با ۹۹ درصد مالکیت سهام آن مدیریت می شود و اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفتن آن بخش زیادی از نیازهای کشور را به محصولات مشابه خارجی مرتفع خواهد کرد.

مدیر تالار بورس منطقه ای کرمانشاه تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی های مهم این طرح ایجاد اشتغال بالاست که می تواند در این استان بسیار مهم باشد.

پذیره‌نویسی پروژه بیواتانول کرمانشاه در بورس عرضه می‌شود

پذیرش یکی دیگر از شرکت های کرمانشاه در بازار بورس پس از ۱۲ سال

وی در زمینه پذیرش شرکت های استان در بازار بورس نیز گفت: پس از ۱۲ سال یکی دیگر از شرکت های کرمانشاه در بازار بورس پذیرش و سهام آن تا پایان تیرماه سال جاری عرضه می شود که به این ترتیب سهم شرکت های فعال استان در بازار سهام را می توان افزایش داد.

به گزارش ایرنا، طرح زیست پالایشگاه تولید بیواتانول سوختی از جمله طرح‌های ایدرو در مناطق کمتر برخوردار است که با راه‌اندازی آن و تولید سالیانه ۶۶ میلیون لیتر الکل سوختی غلات، بیش از ۶۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی می شود.

با بهره برداری از این پروژه علاوه بر ایجاد اشتغال برای حدود ۱۰ هزار نفر همچنین سالیانه ۶۶ هزار تن کنجاله تخمیری باقیمانده از تولید الکل سوختی نیز به عنوان محصول جانبی تولید می شود که اکنون به عنوان ماده ارزشمند تغدیه دام به صورت وارداتی تامین می شود.

بیواتانول سوختی به‌عنوان محصول پاک در راستای حفظ محیط زیست جایگزین افزودنی های شیمیایی بنزین می شود که موجب کاهش چشمگیر آلایندگی آن است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha