شبیه‌ساز ناوبری ایرانی توانمندتر از همه انواع آن در دنیا است

نوشهر -ایرنا- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت : شبیه ساز ناوبری و فرماندهی کشتی طراحی شده توسط جوانان سرزمین ما از بسیار توانمندتر از همه شبیه سازهایی است که در دنیا وجود دارد.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار شهرام ایرانی روزچهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح شبیه ساز ناوبری و فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر افزود : توانمندتر بودن آن بدین دلیل است چون انواع شناورها را در همه حوزه ها اعم از نظامی و اقتصادی می شود در داخل آن شبیه سازی کرد.

وی اظهارداشت: اجرای این شبیه ساز در واقع به دست جوانان این مرز و بوم انجام شده که از در واقع توانمند و کارآمد و خلاق هستند و این نورآوری ها و خلاقیت ها نیز ادامه دارد.

وی کاهش هزینه ها و افزایش مهارت را از جمله مزیت شبیه ساز ناوبری ایرانی برشمرد و گفت : دستیابی به این فناوری نوین در واقع کار جمعی دریایی بود و آن هم افزایی که مدنظر فرماندهی کل قوا بوده اتفاق افتاده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از نهادهای دخیل و دست اندارکاران امر که در فرآیند طراحی این شبیه ساز ناوبری نقش داشتند و تجارب شان را انتقال دادند قدردانی کرد.

شبیه‌ساز ناوبری ایرانی توانمندتر از همه انواع آن در دنیا است

بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی امروز با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و فرمانده نیروی دریایی ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر رونمایی شد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در این آیین افزود : این شبیه ساز بزرگترین شبیه ساز غرب آسیا است که امروز در کشور افتتاح شده است.

امیردریا دوم آریا شفقت ادامه داد : بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی بزرگ زرینی پر افتخار نیروهای مسلح بوده که در مرکز رشد وابسته بر مرکز رشد امام راحل راحل توانسته اند با بهره گیری از علوم روز یکی از پیشرفته ترین آن را طراحی نمایند.

وی اظهارداشت : بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی برگ زرینی پر افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که امروز به بهره برداری رسیده است.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha